De groep boekte in de eerste zes maanden van dit jaar een omzet van 744,5 miljoen euro met een operationeel resultaat van 19,5 miljoen. De ebitda verdrievoudigde zelfs naar maar liefst 95,3 miljoen euro. Overigens werd er dit jaar voor het eerst gebruik gemaakt van nieuwe IFRS-boekhoudregels. Als die buiten beschouwing worden gelaten, steeg de ebitda met 18,5% naar 32,6 miljoen euro en steeg het operationeel resultaat met 15,4% naar 17,2 miljoen.

Internationale groei

De helft van de omzet boekt de groep in haar thuismarkt Frankrijk (349 miljoen euro). Die steeg aldaar met 5,6%, met name door nieuwe contracten. Internationaal groeide de omzet met 13,1%, vooral door betere prijzen en hogere volumes. Met name in Nederland, Duitsland, Spanje en Rusland ging het goed, zo meldt het bedrijf. Wel had ID Logistics last van een negatief valuta-effect door hyperinflatie in Argentinië.

De logistiek dienstverlener verwacht ook voor de rest van het jaar goede cijfers. ‘De omzetgroei zal doorzetten. In lijn met de reguliere seizoensinvloeden, verwachten we in de tweede helft van dit jaar zelfs een verbetering van de marge’, kondigt de directie aan bij de toelichting van de cijfers.

Mediamarkt

ID Logistics verleent haar diensten inmiddels in driehonderd distributiecentra met in totaal 5,5 miljoen vierkante meter in achttien landen wereldwijd. Zo is het bedrijf verantwoordelijk voor de logistieke dienstverlening in het onlangs geopende XXL-dc van Mediamarkt in Etten-Leur.

Lees ook: MediaMarkt centraliseert supply chain via één landelijk XXL-dc