Twijfel aan doorgaan Blankenburgtunnel

Havenondernemersvereniging Deltalinqs is bezorgd dat de voorgenomen aanleg van de Blankenburgtunnel bij Rotterdam door de politieke crisis in Den Haag alsnog wordt afgeblazen.

Deltalinqs-voorzitter Wim van Sluis wijst erop dat het project nog niet definitief in kannen en kruiken is.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ik hoor niemand over het feit dat voor de regio Westland/DenHaag en vanaf de ferry HvH/Harwich de Oranje tunnel een beter en sneller alternatief zou zijn om aan te sluiten op de A15. Al dat verkeer hoeft dan niet meer eerst langs Maassluis/Maasland/Vlaardingen over de de A20 en zou voor de ontlasting van de A4(Beneluxtunnel) net zo goed werken.
Gewoon in Den Haag nog eens opnieuw goed calculeren en de Oranje Tunnel goedkoper maken.

Geplaatst door: Ruud op

Ik sta ook met regelmaat in de file rond de A15 en ja, dat is vervelend en kost geld.
Toch vind ik het een goede zaak dat er mensen zijn die ons dwingen tot nadenken over het milieu en de leefomgeving.
Steeds maar meer overslag en fabrieken in de haven is economisch gezien aantrekkelijk, natuurlijk, maar er is ook een andere kant en die zegt dat al die fabrieken niet goed zijn voor milieu/gezondheid in de regio Rijnmond.
Verspreiding over andere locaties is misschien een betere oplossing.

Geplaatst door: Marco op

1 + 2. Stadsrechten: lekker belangrijk.
3. Die tunnel heeft wel degelijk een heel grote invloed op zowel economie als totale leefomgeving (dus ook buiten Vlaardingen. Jawel, daar is ook een wereld).
4. Dat elke keer weer een wethouder van Vlaardingen (of Schiedam) zich weer belangrijk wil voelen vind ik ook geneuzel. Als hun straatje maar schoon blijft…
5. De wereld is groter dan Vlaardingen.

Geplaatst door: Hans op

Poeh poeh. Ze hebben stadsrechten! Sinds 1273 nog wel. En weet je ook nog van wie ze die gekregen hebben? Wat heeft dit nou te maken met een tunnel die ze straks aan willen gaan leggen?
En die tunnelvisie: laat ze in Overschie e.o. maar het lazarus krijgen he? Dat daar die file staat is voor Vlaardingen niet belangrijk. Als daar de lucht maar niet vervuild is. Stel je voor dat je echt aan het grotere belang gaat denken….

Geplaatst door: Hans op

1: Vlaardingen heeft stadsrechten sinds 1273.
2: Dorpelingen? Cees Oosterom bedoeld u???
3: De nationale economie is afhankelijk van een tunnel die een paar kilometer naast de Benelux tunnel gepland is???
4: Sinds wanneer is een besteding van 1 miljard Euro en aantasting van de leefomgeving van meer dan 100.000 inwoners, politiek geneuzel?
5: U lijkt te lijden aan tunnelvisie..

Geplaatst door: Victor Laardingen op

Zijn de dorpelingen gek geworden en zo kleindenkend dat de (nationale) economie afhankelijk wordt van dit soort politiek geneuzel.

Geplaatst door: A.Dutilh op
Twijfel aan doorgaan Blankenburgtunnel | NT

Twijfel aan doorgaan Blankenburgtunnel

Havenondernemersvereniging Deltalinqs is bezorgd dat de voorgenomen aanleg van de Blankenburgtunnel bij Rotterdam door de politieke crisis in Den Haag alsnog wordt afgeblazen.

Deltalinqs-voorzitter Wim van Sluis wijst erop dat het project nog niet definitief in kannen en kruiken is.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ik hoor niemand over het feit dat voor de regio Westland/DenHaag en vanaf de ferry HvH/Harwich de Oranje tunnel een beter en sneller alternatief zou zijn om aan te sluiten op de A15. Al dat verkeer hoeft dan niet meer eerst langs Maassluis/Maasland/Vlaardingen over de de A20 en zou voor de ontlasting van de A4(Beneluxtunnel) net zo goed werken.
Gewoon in Den Haag nog eens opnieuw goed calculeren en de Oranje Tunnel goedkoper maken.

Geplaatst door: Ruud op

Ik sta ook met regelmaat in de file rond de A15 en ja, dat is vervelend en kost geld.
Toch vind ik het een goede zaak dat er mensen zijn die ons dwingen tot nadenken over het milieu en de leefomgeving.
Steeds maar meer overslag en fabrieken in de haven is economisch gezien aantrekkelijk, natuurlijk, maar er is ook een andere kant en die zegt dat al die fabrieken niet goed zijn voor milieu/gezondheid in de regio Rijnmond.
Verspreiding over andere locaties is misschien een betere oplossing.

Geplaatst door: Marco op

1 + 2. Stadsrechten: lekker belangrijk.
3. Die tunnel heeft wel degelijk een heel grote invloed op zowel economie als totale leefomgeving (dus ook buiten Vlaardingen. Jawel, daar is ook een wereld).
4. Dat elke keer weer een wethouder van Vlaardingen (of Schiedam) zich weer belangrijk wil voelen vind ik ook geneuzel. Als hun straatje maar schoon blijft…
5. De wereld is groter dan Vlaardingen.

Geplaatst door: Hans op

Poeh poeh. Ze hebben stadsrechten! Sinds 1273 nog wel. En weet je ook nog van wie ze die gekregen hebben? Wat heeft dit nou te maken met een tunnel die ze straks aan willen gaan leggen?
En die tunnelvisie: laat ze in Overschie e.o. maar het lazarus krijgen he? Dat daar die file staat is voor Vlaardingen niet belangrijk. Als daar de lucht maar niet vervuild is. Stel je voor dat je echt aan het grotere belang gaat denken….

Geplaatst door: Hans op

1: Vlaardingen heeft stadsrechten sinds 1273.
2: Dorpelingen? Cees Oosterom bedoeld u???
3: De nationale economie is afhankelijk van een tunnel die een paar kilometer naast de Benelux tunnel gepland is???
4: Sinds wanneer is een besteding van 1 miljard Euro en aantasting van de leefomgeving van meer dan 100.000 inwoners, politiek geneuzel?
5: U lijkt te lijden aan tunnelvisie..

Geplaatst door: Victor Laardingen op

Zijn de dorpelingen gek geworden en zo kleindenkend dat de (nationale) economie afhankelijk wordt van dit soort politiek geneuzel.

Geplaatst door: A.Dutilh op