Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
De Duitse infrastructuur kan het verkeersaanbod niet meer aan. Als de Duitse politiek zich definitief uitspreekt tegen de LZV, dan moet de infrastructuur in de Bondsrepubliek ‘op grote schaal worden uitgebouwd’.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Ja, maar dan niet via Venlo. De infra daar richting Duitsland is beperkt (dat is nu al een ‘kippenlijn’) en het vraagt om grote investeringen in logische spoorbogen bij Weert en Eindhoven. Eerst de oude spoorbaan maar gebruiken, die is onlangs nog aangepast (met een investering in een nieuw viaduct over A73 en een nieuwe overweg bij het industriegebied van Roermond.
Door de komst van de IJzeren Rijn kunnen plaatsen zoals Weert, waar afgelopen jaren veel werkgelegenheid verloren is gegaan, zich Qua infra-structuur weer aantrekkelijk maken voor nieuw te vestigen bedrijven.
Eens met Dick van den Broek Humphreij. Hierdoor onstaat een totaal omvattend multimodaal vervoersysteem waar Nederland niet buiten kan. Geeft Rotterdam en Antwerpen de kans om goederenstromen te genereren die niet meer over de weg vervoerd hoeven te worden. Pure noodzaak dus.
Vanuit het perspectief van verladers en vervoerders in de rest van de wereld lijkt de dreigende verstopping van de afvoer van goederen vanuit de zeehavens in de Benelux naar het achterland een voornaam argument vóór de IJzeren Rijn.
Goed voor het milieu en file bestrijding. Echter bang dat de exploitatie van het traject jaren op zich laat wachten door allerlei tegen werking van de gemeentes langs het traject.
Ben het met van den Broek Humphreij in zoverre eens dat de noord en zuid tak er moeten komen. Of de zuidtak aansluit op de Ijzeren Rijn in Venlo of Roermond is even een open vraag want de infra bij Venlo is ook niet alles ivm de aansluiting op Duitsland. Over de grens is het slechts enkel spoor dus als de 3 landen het eens zijn voor de Ijzeren Rijn via Roermond zal de infra in Duistland daar ook op worden aangepast en kan het verkeer ook best daar aansluiten. Dan is Venlo aangesloten maar via Ro
Omdat dit in de toekomst een mooie route vanuit de Zeeuwse havens kan zijn richting Duitsland. Hiermee wordt het spoor rond Bergen op Zoom en Roosendaal ontlast.