Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
De kansen voor lange en zware vrachtauto’s in Duitsland keren. De machtige lobby tegen de toelating heeft duidelijk twijfel gezaaid in de politiek. Een besluit over toelating van lange en zware vrachtauto’s op de Duitse wegen is uitgesteld tot na de zomer.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Wij hebben tegenwoordig de Euro 5 motoren, die een vervuiling teweeg brengen wat nog maar een fractie is van hetgeen er 15 jaar geleden werd veroorzaakt. Tevens pleit ik voor verruiming van de openingstijden bij fabrieken en bedrijven, zodat er meer gespreid geladen en gelost kan worden. Laat men de tijd 08.00 tot 16.00 uur eens loslaten……..
Ook zou Nederland zich sterk moeten maken de LZV in meer landen te laten rijden dan nu het geval is, scheelt in elk geval weer een fors aantal trucks,
Zonder transport staat alles stil………………dit zouden we ons een beter moeten realiseren. Als er een file staat zegt de reporter nogal eens:…..door een kapotte truck………..staat de a 12 dicht en er word nooit gesteld:….. door een slapende luxe auto chauffeur is er een aanrijding onstaan met als gevolg 10 km file, kortom de wereld op zijn kop.Als we allemaal iets meer begrip voor de vrachtauto tonen dan komt het best goed, maar vergeet niet: zonder transport staat alles stil en he
Files ontstaan vaak door te weinig afstand en te hard rijden let maar op zodra de matrix borden branden.Dit geld ook voor opritten.
goed getraind is goed uitgevoerd zeg ik maar.
En wat de beroepsmatige deelnemer betreft,als men niet meer als pindas wil betalen krijg je er ook apen tussen.Als je een boormachine verkeerd gebruikt krijg je ook ongelukken en ligt het niet aan het gereedschap.
Gisteren naar Netwerk gekeken. Nog steeds zijn er kennelijk wegvervoerders die de regels dermate ruim interpreteren dat het afkomen van het wegpiraten imago geen makkelijke zaak wordt voor de rest van de brance. Qua mileu en veiligheid is het een meermaals bewezen zaak dat rail de meest veilige en de meest milieuvriendelijke vorm van transport is. Dat maakt dat de enige logische transportconcepten over (middel) lange afstand voor de toekomst die concepten zijn waarbij rail maximaal ingezet wordt
Begin nu eens met een geijkte snelheidsbegrenzer – alle trucks max. 80 km/uur. En een inhaalverbod, dat scheelt in ons kikkerlandje doorgaans toch niet meer dan 1 a 2 minuten. Resultaat : minder uitstoot, minder overlast en ongevallen ! Dan is er in ieder geval beduidend minder overlast !
Vrachtverkeer beslaat maar 3% van het totale verkeer in NL aldus de nieuwsberichten van deze week. Zou deze groep dan werkelijk zo ’n grote boosdoener zijn m.b.t. milieu/files en ongevallen? Tussen de regels door proef je heel duidelijk welke kant de overheid op wil, wat ook meteen verklaart waarom het vrachtverkeer in zo’n negatief daglicht word gestelt.
Wezenloze vergelijking met personenauto’s. Kijk ook eens naar de nuttige tonkilometers als er toch vergeleken wordt. Bovendien is een enorm aantal ongevallen met vrachtwagens te wijten aan koekblikpiloten. Heb als motorrijder liever met vrachtauto’s in het verkeer te maken dan met personenauto’s.