Cradle-to-cradle vraagt om betere retourketens

Het hippe concept ‘cradle-to-cradle’ vergt veel van de supply chain. Vooral retourketens worden veel belangrijker, en die zijn nog lang niet goed ontwikkeld. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO en Capgemini in opdracht van de EVO.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

De markt dicteert nu eenmaal anders….. Iedere transporteur weet tot op de cent nauwkeurig wat de kosten zijn en is expert in het onderling-aan-elkaar-vertellen én klagen m.b.t. de kosten en ´´die gierige klant die niet betaald´´. Onderhandelingskracht is hierin het sleutelwoord. Niet bij elkaar klagen, maar daadkracht en doorberekenen. Of ophouden met klagen en schouders eronder. Of uit de branche stappen en elders het heil zoeken. Hand in eigen boezem dus, want we ´´verzieken´´ zelf de noodza

Geplaatst door: Ron op

Transport bedrijven gunnen elkaar het verlies niet. Als je loon laat zitten bij transport ondernemingen geven ze het volgende dag gewoon door aan hun klanten. Gewoon doorgaan met flinke loonstijgingen. Over drie jaar schreewen de transport ondernemers wer moord en brand omdat ze geen chauffeurs kunnen krijgen. Toon eens wet visie en lef heren ondernemers en zeg eens een keer nee als je klant weer komt bietsen om de kilometer prijs weer naar beneden bij te stellen.

Geplaatst door: Henk Onstwedder op

Helaas voor de chauffeurs, maar ook voor hun werkgevers, is het niet mogelijk om meer loon te betalen. De C.A.O. hangt als een molensteen om de nek van de transportbedrijven. De 48-urige werkweek draagt ook niet bij aan een eventuele loonsverhoging. Naar mijn bescheiden mening kunnen chauffeurs wel meer loon eisen maar dragen ze dan zelf bij aan het verjagen van opdrachtgevers. Die hebben immers de keuze aan wie ze de opdrachten verstrekken. Zeker als de gevraagde kwaliteit niet in verhouding st

Geplaatst door: Bob de Winter jr. op
Cradle-to-cradle vraagt om betere retourketens | NT

Cradle-to-cradle vraagt om betere retourketens

Het hippe concept ‘cradle-to-cradle’ vergt veel van de supply chain. Vooral retourketens worden veel belangrijker, en die zijn nog lang niet goed ontwikkeld. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO en Capgemini in opdracht van de EVO.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

De markt dicteert nu eenmaal anders….. Iedere transporteur weet tot op de cent nauwkeurig wat de kosten zijn en is expert in het onderling-aan-elkaar-vertellen én klagen m.b.t. de kosten en ´´die gierige klant die niet betaald´´. Onderhandelingskracht is hierin het sleutelwoord. Niet bij elkaar klagen, maar daadkracht en doorberekenen. Of ophouden met klagen en schouders eronder. Of uit de branche stappen en elders het heil zoeken. Hand in eigen boezem dus, want we ´´verzieken´´ zelf de noodza

Geplaatst door: Ron op

Transport bedrijven gunnen elkaar het verlies niet. Als je loon laat zitten bij transport ondernemingen geven ze het volgende dag gewoon door aan hun klanten. Gewoon doorgaan met flinke loonstijgingen. Over drie jaar schreewen de transport ondernemers wer moord en brand omdat ze geen chauffeurs kunnen krijgen. Toon eens wet visie en lef heren ondernemers en zeg eens een keer nee als je klant weer komt bietsen om de kilometer prijs weer naar beneden bij te stellen.

Geplaatst door: Henk Onstwedder op

Helaas voor de chauffeurs, maar ook voor hun werkgevers, is het niet mogelijk om meer loon te betalen. De C.A.O. hangt als een molensteen om de nek van de transportbedrijven. De 48-urige werkweek draagt ook niet bij aan een eventuele loonsverhoging. Naar mijn bescheiden mening kunnen chauffeurs wel meer loon eisen maar dragen ze dan zelf bij aan het verjagen van opdrachtgevers. Die hebben immers de keuze aan wie ze de opdrachten verstrekken. Zeker als de gevraagde kwaliteit niet in verhouding st

Geplaatst door: Bob de Winter jr. op