Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Overheden moeten stoppen met het geven van subsidie op biobrandstoffen. Er is zoveel vraag naar de landbouwproducten die hiervoor de grondstof vormen, dat er wereldwijd problemen ontstaan.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
naturlyk staan eigen ryders niet boven de wet als je met normaal werken geen goed beleg kunt verdienen moet je er mee stoppen ze raken net zo vermoeid als een chaffeur met een baas zelf 40 jaar gereden maak me maar niks wys ermeten gewoon goede preisen komenzodat dit niet hoeft en niet iedereen er aan laten beginnen
Ook voor eigen rijders moet gaan gelden; 48 uur is voldoende !
Zowel voor hun eigen veiligheid als die van andere weggebruikers.
De controle hierop moet zéér scherp worden en de boetes moeten fors omhoog.
Eigen rijders zijn meestal mensen die zichzelf rijk rekenen en afhankelijk zijn van grote transportondernemingen welke die eigen rijder vaak tegen een geringe vergoeding hun werk laten uitvoeren.
De vergoeding voor de eigen rijder moet flink omhoog, zodat ze binnen de 48 uur een fatsoe
Gelet op de economische recessie en het idee om 65 plussers langer door te laten werken moet je op moment zeker niet beknotten in extra uren terzake van de chauffeurs.
volledig eens met Han vallenduuk. dit druist in tegen de vrijheid van ondernemen, onder het mom ” verkeersveiligheid”.
opmerking voor D.V.; Echte ondernemers ( lees: slimme ondernemers) blijven niet in dit land, die zijn allang de grens over………….
De echte ondernemers staan nu op. Door deze ontwikkeling zullen er veel bedrijven omvallen. Is dat erg? Mijn inziens betekend dat dat je de zaken niet op orde hebt en dus ongeschikt bent als ondernemer. Laat de transportsector maar weer lekker transparant worden met echte ondernemers.
Ik vindt dat er voor de eigen rijders wat moet worden geregeld ten aanzien van de 48 uur.Er zijn in Nederland al genoeg regels waar eindigt het als we zo door gaan ( geen transport meer) is dat de bedoeling?
Het is eigenlijk heel simpel.
Als iedereen zich er aan moet houden dan betekend dat dat de tarieven moeten stijgen.
Als er massaal eigen rijders afvallen komen ook de grotere bedrijven in de knoei en zullen die de tarieven ook moeten aanpassen.
Ik denk dat je nu de kredietcrisis en de 48 urige werkweek mooi samen komen om de tarieven op een normaal peil te brengen.
Dit zal wel inhouden dat er nog menig transporteur failliet zal gaan, maar dat gebeurd toch al.
En het is toch ook zo dat