Ladingdiefstal: De Zeilsnijder verdringt de truckdief

Criminele bendes hebben meer belangstelling voor lading dan voor trucks. De bereidheid van de overheid om wat te doen tegen de criminaliteit in het wegvervoer neemt toe. Dat mag ook wel, want het probleem wordt ondanks een dalend aantal truckdiefstallen niet kleiner.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Als we als gidsland willen fungeren op dit gebied moet de overheid zien dat ze binnen Europa daar de handen voor op elkaar krijgt. Onder het motto gelijke monnikken gelijke kappen. En als ze dan nog wil gidsen om haar ambities in Europa te onderstrepen dan kan ze tegelijkertijd die ontwikkeling hier ten lande stimuleren maar we moetenniet afdwingen. Met afdwingen komen we weer verder achterop ondanks alle mooie vooruitstrevende woorden die onze politici er wel weer voor kunnen vinden. We moeten

Geplaatst door: Jan van Exel op

wij zijn toch een europa

Geplaatst door: n den braber op

Als voorenstaand transportland is het toch logisch dat de innovatie van het transport ook uit onze koker komt. CO2-reductie is een taak van iedereen ten behoeve van iedereen. Koppel(europees) beprijzing van (weg) vervoer maar aan milieu vriendelijke oplossingen. Terugdringing van CO2 en fijnstof uitstoot is daar een van. Als we dan innovatief zijn en bewezen milieubewust bezig zijn komt dat ook nog in de eigen portemonee terecht. Niet als doel, maar dan is er direct een link tussen investering v

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Frankrijk of zo zal dadelijk wel weer met een nationale richtlijn komen die eigen vervoerders ontziet en alle buitenlandse vervoerders streng aanpakt. Bijv. Je mag alleen het land in als je vrachtwagen voldoet aan de strengste normen. Kunnen we daar weer over klagen. Ik zeg: “Iedere buitenlandse vrachtwagen die niet aan de strengste normen voldoet, komt het land niet in. De lading kan dan aan de grens aangekoppeld worden aan een Nederlandse wagen.”

Wat een geleuter! Stoppen met al die vrachtau

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Als Gidsland kunnen we beter opletten op de centjes en de concurentie. Anders blijven we geen Gidsland meer omdat we ons uit de markt prijzen. Beter wachten op een EU aanpak. Dan hebben we pas echt “Gelijke Monniken, gelijke kappen”. Het braafste jongetje van de klas zal nu toch eindelijk eens volwassen moeten worden denk ik.

Geplaatst door: Clemens Vrauwdeunt op
Ladingdiefstal: De Zeilsnijder verdringt de truckdief | NT

Ladingdiefstal: De Zeilsnijder verdringt de truckdief

Criminele bendes hebben meer belangstelling voor lading dan voor trucks. De bereidheid van de overheid om wat te doen tegen de criminaliteit in het wegvervoer neemt toe. Dat mag ook wel, want het probleem wordt ondanks een dalend aantal truckdiefstallen niet kleiner.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Als we als gidsland willen fungeren op dit gebied moet de overheid zien dat ze binnen Europa daar de handen voor op elkaar krijgt. Onder het motto gelijke monnikken gelijke kappen. En als ze dan nog wil gidsen om haar ambities in Europa te onderstrepen dan kan ze tegelijkertijd die ontwikkeling hier ten lande stimuleren maar we moetenniet afdwingen. Met afdwingen komen we weer verder achterop ondanks alle mooie vooruitstrevende woorden die onze politici er wel weer voor kunnen vinden. We moeten

Geplaatst door: Jan van Exel op

wij zijn toch een europa

Geplaatst door: n den braber op

Als voorenstaand transportland is het toch logisch dat de innovatie van het transport ook uit onze koker komt. CO2-reductie is een taak van iedereen ten behoeve van iedereen. Koppel(europees) beprijzing van (weg) vervoer maar aan milieu vriendelijke oplossingen. Terugdringing van CO2 en fijnstof uitstoot is daar een van. Als we dan innovatief zijn en bewezen milieubewust bezig zijn komt dat ook nog in de eigen portemonee terecht. Niet als doel, maar dan is er direct een link tussen investering v

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Frankrijk of zo zal dadelijk wel weer met een nationale richtlijn komen die eigen vervoerders ontziet en alle buitenlandse vervoerders streng aanpakt. Bijv. Je mag alleen het land in als je vrachtwagen voldoet aan de strengste normen. Kunnen we daar weer over klagen. Ik zeg: “Iedere buitenlandse vrachtwagen die niet aan de strengste normen voldoet, komt het land niet in. De lading kan dan aan de grens aangekoppeld worden aan een Nederlandse wagen.”

Wat een geleuter! Stoppen met al die vrachtau

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Als Gidsland kunnen we beter opletten op de centjes en de concurentie. Anders blijven we geen Gidsland meer omdat we ons uit de markt prijzen. Beter wachten op een EU aanpak. Dan hebben we pas echt “Gelijke Monniken, gelijke kappen”. Het braafste jongetje van de klas zal nu toch eindelijk eens volwassen moeten worden denk ik.

Geplaatst door: Clemens Vrauwdeunt op