Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Verkeersminister Camiel Eurlings zet er ‘de sokken in’, zoals hij ‘t zelf uitdrukt. Nog dit jaar stelt hij een top-20 op van onveilige parkeerplaatsen.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Jammer dat EVO een paar jaar geleden niet warm liep voor deze verbinding en vervolgens meezong in het koor dat de lijn over Venlo moest lopen. Maar gelukkig, de stemming is gekeerd. Nu gauw het spoor terugleggen over het viaduct over de A73 en de hekken weghalen. De spoorbaan ligt er prima bij, met al een nieuwe overweg bij industrieterrein Heide Roerstreek. Pluim voor ProRail, die lijn keurig heeft onderhouden. Alleen bij de grens moeten de braamstruiken worden gekapt.
Alle kaarten op een modaliteit zetten is vragen om moeilijkheden . Het spoor is ver achtergebleven,dus veel meer uitbouwen dat spoor! China bouwt tienduizenden kilometers spoor de komende jaren!
Prima idee. Nu nog zorgen voor een aantakking van de Zeeuwse spoorlijn naar Antwerpen ter hoogte van BASF. In dat geval ontstaan prachtinge nieuwe mogelijkheden. Voor concurrentie met de Betuweroute hoeven we niet bang te zijn. De komende jaren groeit het transportvolume hard genoeg en zijn alle opties nodig om te voorkomen dat de havens hun goederen niet goed naar het achterland krijgen.
Als de gewone waterwegen maar niet vergeten worden .
De weg is vol dat zien we elke dag wel.
Applaus, mits aan duidelijke voorwaarden wordt voldaan.
Is er nog geld over dan, na de Betuweroute?
Prima. Alle wegen open zetten, of het nu railwegen, waterwegen of snelwegen zijn. Dat zal uiteindelijk goed blijken te zijn voor de verdere ontwikkelingen.