Ik ben voor het stimuleren van schonere vormen van vervoer, maar met een rijksbijdrage van 85 %, terwijl de gebruikers slechts de overige 15 % van de kosten betalen, is het mij wat teveel van het goede. En dan heb ik nog niet over de genoemde milieuoverlast. Elke euro subsidie op het spoor gaat ten koste van de veel minder overlast gevende binnenvaart.
in ieder geval voordeliger dan Prorail. Nu is rijden via het gemengde net veelal goedkoper, zeker als je ECTS-kapitaalskosten meetelt.
ECTS is geen wens van de vervoerders, PZB had voldaan.
Dat de exploitatie van de Betuwelijn te duur zou worden, was al bekend voordat er een schop de grond in ging. De belastingbetaler heeft al genoeg bij gedragen aan dit geld verslindende project. Maar de verwachting is, dat er voorlopig nog wel bij gesprongen moet worden door de diverse overheden. Dus wederom belasting geld.
Ik ben voor het stimuleren van schonere vormen van vervoer, maar met een rijksbijdrage van 85 %, terwijl de gebruikers slechts de overige 15 % van de kosten betalen, is het mij wat teveel van het goede. En dan heb ik nog niet over de genoemde milieuoverlast. Elke euro subsidie op het spoor gaat ten koste van de veel minder overlast gevende binnenvaart.
in ieder geval voordeliger dan Prorail. Nu is rijden via het gemengde net veelal goedkoper, zeker als je ECTS-kapitaalskosten meetelt.
ECTS is geen wens van de vervoerders, PZB had voldaan.
Dat de exploitatie van de Betuwelijn te duur zou worden, was al bekend voordat er een schop de grond in ging. De belastingbetaler heeft al genoeg bij gedragen aan dit geld verslindende project. Maar de verwachting is, dat er voorlopig nog wel bij gesprongen moet worden door de diverse overheden. Dus wederom belasting geld.