Dat was vooral te danken aan twee grote acquisities in 2019, die vorig jaar voor het eerst volledig aan de omzet bijdroegen. Het gaat om P&O Ferries, dat voor 370 miljoen euro door de groep uit Dubai werd overgenomen, en het offshorebedrijf Topaz Energy & Marine, dat voor een miljard dollar werd gekocht.

Zonder deze en een aantal kleinere acquisities zou de omzet met 7% zijn gedaald. Het afgelopen jaar kocht DP World via het eerder overgenomen Unifeeder de feeder-activiteiten van de Indiase logistieke Transworld-groep en de Koreaanse logistieke dienstverlener Unico.

Het bruto resultaat (ebitda) nam met een fractie toe tot 3,3 miljard dollar, maar daalde licht als percentage van de omzet tot 38,9%. In het verleden lag die marge boven de 50%. De nettowinst liet een forse daling zien, van 34% tot 879 miljoen dollar.

Containerterminals

De containerterminals van de groep behandelden vorig jaar 71,2 miljoen teu, 0,2% meer dan in 2019. Dankzij de sterke groei van de vraag naar consumentenartikelen nam de overslag in het laatste kwartaal van het jaar met bijna 8% toe.