Daarin meldt de groep een met 7% tot 1,4 miljard euro gestegen omzet en een met 8% gegroeid bedrijfsresultaat (ebit) van 204 miljoen euro. Dat was mede te danken aan de integratie van de in 2018 overgenomen Estse terminaloperator HHLA TK Estonia en een lichte verbetering bij de terminals in Hamburg.

De groep geeft geen concrete prognose voor het lopende jaar af omdat dat in de huidige omstandigheden niet mogelijk is. Wel zegt HHLA geen liquiditeitsproblemen te verwachten en het investeringsbeleid en de ontwikkeling van de kosten daarop voortdurend af te zullen stemmen.

Volume

De containerterminals van de groep behandelden vorig jaar in totaal 7,3 miljoen teu, 3,3% meer dan vorig jaar. De overslag op de drie Hamburgse containerterminals was iets hoger dan vorig jaar, die op de terminals in Odessa (Oekraïne) en Tallinn (Estland) ‘aanzienlijk hoger’. Met een transportvolume van 1,6 miljoen teu (vorig jaar: 1,5 miljoen teu) overtroffen de intermodale activiteiten van HHLA het resultaat van vorig jaar met 5,7 procent. Dit resultaat werd gedragen door zowel het spoorvervoer als het wegvervoer.