Feyenoord City-verbinding komt er, 90 miljoen voor Algeracorridor

bereikbaarheid

De nieuwe oeververbinding in Rotterdam komt tussen Kralingen aan de noordkant van de Nieuwe Maas en de wijk Feijenoord aan de zuidkant. Ook de beruchte ‘fileverbinding’ via de Algerabrug tussen Capelle en Krimpen aan den IJssel wordt aangepakt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Zeldzaam kortzichtig besluit. De Maasboulevard is al veel te druk en ook het verlengde, de Van Rijckevorselweg, zal geen soelaas bieden voor de nieuwe oeververbinding. Feyenoord City? Getverdemme! Wat een domme kretologie. Op die manier wordt het meer Excelsior exit. Ik roep niet maar wat uit sentiment, weet van wanten. Ruim 50 jaar geleden lag de Krimpen-variant er al. Daarmee is bij de aanleg van de A29 bij Bolnes tot op de dag van vandaag rekening mee gehouden: een kruising die rekening houdt met vorkachtige afbuiging.
Als Ridderkerker zit ik niet te wachten – bent u daar nog? – op verkeerslawaai langs het Donckse Bos. Verveeld scrollt u weg. Donckse Bos? Dat is een landgoed/lustoord sedert 1746, in handen van het VOC-geslacht Groeninx van Zoelen. Qua natuur best de moeite waard.
Niettemin is uitvoering van de vork bij Bolnes de beste oplossing voor de verkeersproblemen. Deze oplossing ligt zeker niet in Rotterdam.

Geplaatst door: Tom Tibboel op
Feyenoord City-verbinding komt er, 90 miljoen voor Algeracorridor | NT

Feyenoord City-verbinding komt er, 90 miljoen voor Algeracorridor

bereikbaarheid

De nieuwe oeververbinding in Rotterdam komt tussen Kralingen aan de noordkant van de Nieuwe Maas en de wijk Feijenoord aan de zuidkant. Ook de beruchte ‘fileverbinding’ via de Algerabrug tussen Capelle en Krimpen aan den IJssel wordt aangepakt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Zeldzaam kortzichtig besluit. De Maasboulevard is al veel te druk en ook het verlengde, de Van Rijckevorselweg, zal geen soelaas bieden voor de nieuwe oeververbinding. Feyenoord City? Getverdemme! Wat een domme kretologie. Op die manier wordt het meer Excelsior exit. Ik roep niet maar wat uit sentiment, weet van wanten. Ruim 50 jaar geleden lag de Krimpen-variant er al. Daarmee is bij de aanleg van de A29 bij Bolnes tot op de dag van vandaag rekening mee gehouden: een kruising die rekening houdt met vorkachtige afbuiging.
Als Ridderkerker zit ik niet te wachten – bent u daar nog? – op verkeerslawaai langs het Donckse Bos. Verveeld scrollt u weg. Donckse Bos? Dat is een landgoed/lustoord sedert 1746, in handen van het VOC-geslacht Groeninx van Zoelen. Qua natuur best de moeite waard.
Niettemin is uitvoering van de vork bij Bolnes de beste oplossing voor de verkeersproblemen. Deze oplossing ligt zeker niet in Rotterdam.

Geplaatst door: Tom Tibboel op