‘Als we te weinig effect zien, trekken we weer aan de bel’

Interview rekenkamer

Rotterdam weet al jaren te weinig buitenlandse bedrijven aan te trekken. Het is niet duidelijk welke rol het Rotterdamse acquisitiebeleid speelt bij de vestiging van internationale bedrijven en het grote aantal betrokken partijen roept vragen op over de uitvoering van het beleid. Pijnlijke conclusies uit een snoeihard onderzoeksrapport dat de Rekenkamer van de gemeente Rotterdam vorige week presenteerde. Directeur Paul Hofstra licht toe.

Paul Hofstra HR-7878

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Probleem is dat Rotterdam beperkt is qua ruimte en uitbreiding.
In NL zie je dat er wel mogelijkheden zijn in bv. Venlo (mega DC’s en logistieke hotspot met intermodale aansluitingen).
Gateway to Europe? Dat is tegenwoordig Koper. En er wordt veel geïnvesteerd in Triest.
We zien nu al veel lading ex Verre Oosten voor Midden- en Oost Europa over Koper gaan + nieuwe silk rail road. Dat ging allemaal over Rotterdam.
Door gebrek aan investeringen en duidelijke visie missen we de boot. Helaas.

Geplaatst door: Gertjan Meijer op
‘Als we te weinig effect zien, trekken we weer aan de bel’ | NT

‘Als we te weinig effect zien, trekken we weer aan de bel’

Interview rekenkamer

Rotterdam weet al jaren te weinig buitenlandse bedrijven aan te trekken. Het is niet duidelijk welke rol het Rotterdamse acquisitiebeleid speelt bij de vestiging van internationale bedrijven en het grote aantal betrokken partijen roept vragen op over de uitvoering van het beleid. Pijnlijke conclusies uit een snoeihard onderzoeksrapport dat de Rekenkamer van de gemeente Rotterdam vorige week presenteerde. Directeur Paul Hofstra licht toe.

Paul Hofstra HR-7878

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Probleem is dat Rotterdam beperkt is qua ruimte en uitbreiding.
In NL zie je dat er wel mogelijkheden zijn in bv. Venlo (mega DC’s en logistieke hotspot met intermodale aansluitingen).
Gateway to Europe? Dat is tegenwoordig Koper. En er wordt veel geïnvesteerd in Triest.
We zien nu al veel lading ex Verre Oosten voor Midden- en Oost Europa over Koper gaan + nieuwe silk rail road. Dat ging allemaal over Rotterdam.
Door gebrek aan investeringen en duidelijke visie missen we de boot. Helaas.

Geplaatst door: Gertjan Meijer op