Met de geconsolideerde omzet krijgt VISA/Mondiale een plek in de top 30 van de mondiale expeditie en wordt het naar eigen zeggen de grootste logistiek dienstverlener van Australië en Nieuw Zeeland.

Schaalgrootte

Volgens Ray Meade, die het samengevoegde bedrijf gaat leiden, is schaalgrootte steeds belangrijker in de expeditiemarkt en is dat de belangrijkste reden voor de consolidatie. Een tweede factor is dat ondanks de onzekerheid door de coronacrisis de volumes en daarmee de de winstgevendheid in onder meer de containervaart sterk zijn gestegen. En het daarmee tijd is om dat via de consolidatie verder uit te bouwen.

Blijkens het persbericht zullen de zeven grootaandeelhouders/grondleggers en bestuurders van Mondiale en VISA aanblijven als aandeelhouders na de fusie en ook hun bestaande managementposities blijven bekleden.

Barendrecht

Mondiale en VISA schrijven verder dat zij gezamenlijk goed voor het transport van circa 500.000 zeecontainers per jaar. Qua luchtvracht ligt het jaarlijkse volume op 25.000 ton. De twee bedrijven zijn actief met filialen in Nieuw Zeeland, Australië, Azië en Europa, waaronder Nederland (Barendrecht).