Die verwacht dat op zeer korte tijd ook het faillissement van het zusterbedrijf Quality Handling wordt aangevraagd. Expeditiebedrijf Hellmann Worldwide wil ongeveer twintig werknemers van Visbeen overnemen ten behoeve van diens Perishables Logistics. Wat er met de rest van het personeel gebeurt, is nog onduidelijk.

Visbeen laat bij ruim tien luchtvaartmaatschappijen een totale schuld na van 6,5 miljoen gulden. KLM heeft 2,7 miljoen uitstaan. Een aantal afhandelaars en een luchtvrachttrucker hebben vorderingen van enkele tonnen.

De ondergang van Visbeen staat volgens Klaassen niet op zichzelf. ‘Ik vrees dat we op Schiphol dezelfde ontwikkeling gaan zien als in de jaren tachtig in de Rotterdamse haven. Daar viel toen een groot aantal kleine expediteurs om doordat grote verladers kozen voor internationale netwerkexpediteurs’, zegt hij.

De rol van oprichter Wim Visbeen is volgens Klaassen uitgespeeld: ‘Het lijkt me moeilijk voor hem om zich op Schiphol weer een positie te verschaffen’.