Het gaat in de VS om de filialen in Seattle, Philadelphia, Miami en Houston. Daarbij sluit Toll ontslagen niet uit. De expediteur, die enkele jaren geleden voor de som van 5,1 miljard dollar werd overgenomen door de Japanners, zegt dat de expeditie-activiteiten in de VS meer worden geconcentreerd op de grotere vestigingen in steden als New York, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Atlanta en Dallas.

Europa

Deze ingreep moet een meer eenvoudige netwerkstructuur opleveren, aldus een woordvoerder van Toll. Wat het bedrijf in andere regio’s, waaronder Europa, gaat doen is nog niet duidelijk. Wel laat de directie weten dat daar ook filialen worden samengevoegd om de organisatie te vereenvoudigen.

Recent gaf eigenaar Japan Post bij de presentatie van de jaarcijfers over 2018 aan maatregelen te overwegen om de netwerkstructuur te verbeteren. Tegelijkertijd werd vorige maand de voormalige manager van K+N, Matthias Heimbach, ingehuurd om de divisie mondiale expeditie meer winstgevend te maken. Heimbach, die ook bij Ceva Logistics en Panalpina heeft gewerkt, kijkt daarbij onder meer naar het management van Toll in een aantal sleutelmarkten.