In hoeverre de Chinese economie de groeimotor van de wereld blijft, is onzeker, maar de exportstroom van het Verre Oosten naar Europa blijft cruciaal voor de lijnvaart.
Cargotreinen tussen Antwerpen en hartje China
De haven van Antwerpen is vandaag van start gegaan met een rechtstreekse spoorverbinding met Chongqing, in het centrum va...
Nieuwe groupeur vanaf Verre Oosten/India
NVO Consolidation opent op 1 mei een kantoor in Heerjansdam.
De nieuwe groupage-onderneming gaat zich richten op inkomend...
APL blijft optimistisch over Verre Oostentrade
Ondanks de steeds lagere tarieven en de hogere bunkerkosten, rekenen verschillende containerrederijen toch op een herople...
Alle Verre Oostendiensten doen nu aan ‘slow steaming’
China Shipping en Evergreen voegen deze maand een negende schip toe aan de vloot van hun gezamenlijke AEX1/CEM-dienst tus...
Maersk Line stuurt twaalf diensten naar Verre Oosten
De Deense rederij Maersk Line verhoogt het aanbod in de lijnvaart tussen Europa en het Verre Oosten tegen juni van tien n...
Maersk wil dagelijks tussen China en Europa varen (update)
De Deense rederij Maersk Line sleutelt aan de vaarschema’s van alle lijndiensten tussen het Verre Oosten en Noord-Europ...
Importeurs betalen veel te hoge prijs, zegt expediteur
Ebi van Snek, senior vicepresident Oceanfreight van DB Schenker, zegt het niet langer aan te kunnen zien. Importeurs van ...
Gecontroleerde terugkeer van capaciteit
De containerrederijen werden dit jaar aangenaam verrast door de snelheid waarmee het Aziatische ladingaanbod bijna weer h...
‘Don’t employ their family’
China heeft de wereld versteld doen staan met zijn razendsnelle groei. Dat geldt niet voor pionier Jan Buiter.
China in sneltreinvaart voorbij Japan
Het economisch snelgroeiende China heeft Japan in het tweede kwartaal van de troon gestoten als de op één na grootste e...