In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
Felixstowe draait proef met nieuwe terminal
In de grootste containerhaven van Groot-Brittannië Felixstowe is het proefdraaien op de nieuwe containerterminal begonne...
Vaste oeververbinding tussen Ierland en VK duikt weer op
Door de uitbarsting van de IJslandse vulkaan ging Ierland beseffen dat het zonder luchtvaart bijzonder geïsoleerd is. Va...
Markt nog stabiel waardeloos
BG Freight vaart al ruim een kwart eeuw naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Maar zo mager als de afgelopen anderhalf...
Zonder de sterke arm van de landlord
Nieuw beleid geeft de ontwikkeling van de havens in het Verenigd Koninkrijk een zetje. Hard nodig om de capaciteit op het...
‘Dood vogeltje’ slaat z’n vleugels uit
Een paar jaar terug gaf je geen cent voor het voortbestaan van Eurotunnel. Maar het bedrijf lijkt gered en wil een speler...
Minder trailers op de ferry’s
P&O Ferries deed het vorig jaar goed op het Kanaal, maar leed verlies op de Noordzee. 2010 wordt voor de Britse reder...
Verenigd Koninkrijk en Ierland: zwaar getroffen door de crisis
De handel met het Verenigd Koninkrijk neemt sinds het laatste kwartaal van 2009 weer toe. Maar de kans op een nieuwe rece...
Eurotunnel raakt klanten kwijt
Veel wegvervoerders kiezen voor de ferry in plaats van de Kanaaltunnel. Net nu het met de tunnel een beetje beter lijkt t...
Kanaalverkeer in woelig water
De Franse ferrymaatschappij Seafrance moet afslanken om te overleven. Mogelijk komt er een herschikking van het Franse fe...
Rijp voor een plek in de Premier League
Elke Brit kent Eddie Stobart, een beetje de Vos Logistics van het Verenigd Koninkrijk. Portret van een typisch Engelse we...