Rotterdam, nog steeds Europa’s grootste haven, kent een nieuw paradepaardje in de vorm van de Tweede Maasvlakte. De nieuwe containerterminals – de snelste van de wereld – gaan binnenkort draaien, maar zorgen ook voor sociale onrust. En hoe loopt de juridische strijd tussen ECT en het havenbedrijf af?
Bouw centrales Maasvlakte mag doorgaan
De uitspraak van de Raad van State van woensdag over de vergunningen voor de elektriciteitscentrales op de Maasvlakte hee...
Schone Maasvlakte 2 haalbaar
Milieudefensie en het Havenbedrijf Rotterdam zijn het eens over een pakket maatregelen waarmee de uitstoot van schadelijk...
ECT waarschuwt voor gevolgen Tweede Maasvlakte
De ingebruikname van twee nieuwe containerterminals na 2014 zal tijdelijk tot forse overcapaciteit leiden en wellicht ver...
Minister positief over koepelvergunning Maasvlakte
Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) staat positief tegenover een koepelvergunning voor de Tweede Maasvla...
Eerst dichten, dan doorsteken
De aanleg van Maasvlakte 2 gaat als een speer. In 2013 draaien de eerste containerkranen.
‘Als je voorsprong hebt, wil je dat vasthouden’
'De Crisis’ bleek voor Rotterdam een ‘blessing in disguise’. Havenbedrijf Rotterdam greep de dip aan om zijn markta...
Tweede Maasvlakte krijgt vorm
Het nieuwe havengebied de Tweede Maasvlakte krijgt steeds meer vorm.
Nadat de afgelopen anderhalf jaar bijna 130 miljoen ...
‘Bij de fint dacht ik, nou is het klaar’
Wat vooraf ging aan de aanleg van Maasvlakte 2. Havenbedrijf Rotterdam blikt terug op gehooronderzoek bij zeehonden, kabe...
Vijf vragen over de Tweede Maasvlakte
De Tweede Maasvlakte staat symbool voor de economische ontwikkeling in Nederland, of zoals president-directeur Hans Smits...
Woningen voor tijdelijke arbeiders Maasvlakte
Het westelijk havengebied bij Rotterdam wordt de komende jaren overspoeld met duizenden tijdelijke arbeiders, die gaan we...