Rotterdam, nog steeds Europa’s grootste haven, kent een nieuw paradepaardje in de vorm van de Tweede Maasvlakte. De nieuwe containerterminals – de snelste van de wereld – gaan binnenkort draaien, maar zorgen ook voor sociale onrust. En hoe loopt de juridische strijd tussen ECT en het havenbedrijf af?
‘Havenbedrijf schond toezeggingen over Tweede Maasvlakte’
Het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) heeft toezeggingen geschonden dat de aanleg van nieuwe containercapaciteit op de Tweede ...
McKinsey: ‘Geen prijsoorlog op Rotterdamse containerterminals’
Er zal na de opening van de Tweede Maasvlakte geen prijzenslag ontstaan tussen de containerterminals in de haven van Rott...
ECT verkeek zich op ruil Euromax
ECT had zich een groot deel van concurrentie op de Tweede Maasvlakte kunnen besparen als het in 2006 had afgezien van zij...
Schultz: ECT moet maar even verlies lijden
Minister Schultz van Haegen van I&M denkt dat ECT de komende concurrentie vanaf de Tweede Maasvlakte maar even moet u...
APMT Maasvlakte II heeft milieuvergunning binnen
De eerste milieuvergunning voor de Tweede Maasvlakte is verleend aan APM Terminals.
Dat heeft de Milieudienst Rijnmond DC...
212 miljoen voor spoor naar Maasvlakte
Het kabinet trekt 212 miljoen euro uit voor de spoorontsluiting van Maasvlakte 2.
Dat blijkt uit de gisteren officieel ge...
In de rij voor baan op Maasvlakte 2
Tijdens de Wereldhavendagen hebben werkzoekenden massaal belangstelling getoond voor een baan bij Rotterdam World Gateway...
Rail Terminal West schuift stukje op
Havenbedrijf Rotterdam heeft Mourik Groot-Ammers opdracht gegeven voor de verplaatsing van Rail Terminal West op de Maasv...
Eerste natte kade op Maasvlakte 2
Op Maasvlakte 2 is de eerste 250 meter diepzeekade van de nieuwe containerterminal Rotterdam World Gateway (RWG) 'vrij ge...
Kade RWG op MV2 bijna klaar + video
De eerste kade van de Rotterdam World Gateway (RWG) op de Tweede Maasvlakte nadert zijn voltooing. De kade wordt na de zo...