Rotterdam, nog steeds Europa’s grootste haven, kent een nieuw paradepaardje in de vorm van de Tweede Maasvlakte. De nieuwe containerterminals – de snelste van de wereld – gaan binnenkort draaien, maar zorgen ook voor sociale onrust. En hoe loopt de juridische strijd tussen ECT en het havenbedrijf af?
Maasvlaktecontract voor Dura Railinfra
Dura Vermeer Railinfra gaat in opdracht van spoorbeheerder ProRail het emplacement Maasvlakte West met achttien sporen ui...
Eerste stukje APM-terminal klaar (+foto’s)
Het aannemersconsortium TigeR heeft het allereerste stukje van de nieuwe containerterminal van APM Terminals op Maasvlakt...
Vertraging LNG-terminal Maasvlakte
De ontwikkeling van een LNG-distributieterminal door Vopak en Gasunie op de Maasvlakte gaat langer duren dan gepland. Dat...
Zorgen over Maasvlakte
Spoorvervoerders maken zich grote zorgen over de ontwikkeling van het achterlandvervoer vanaf Maasvlakte 2.
Dat bleek tij...
Eerste trein op Tweede Maasvlakte (+video)
Na de opening van de Maasvlakteweg op 19 oktober, rijdt er nu ook een trein naar de tweede Maasvlakte. Zondagmorgen reed ...
Maasvlakte 2 nu ook via de weg bereikbaar (+video)
Vandaag openden minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) en wethouder Baljeu (Haven, Verkeer en Regionale e...
Foto-expositie van aanleg Maasvlakte 2
De fotografe Marie-José Jongerius heeft het uitbreidingsproject Maasvlakte 2 van de Rotterdamse haven vastgelegd.
Het re...
Aanleg Maasvlakte 2 megalomaan?
Getuigt de aanleg van Maasvlakte 2 door Havenbedrijf Rotterdam van ‘grote vooruitziendheid of van misplaatste megaloman...
Haven peilt interesse ‘Maasvlaktepukkel’
Havenbedrijf Rotterdam gaat volgend jaar de belangstelling in de chemische industrie peilen voor de vestiging van één o...
Nieuwste luchtfoto Maasvlakte 2
Een maand nadat Koningin Beatrix het startsein gaf voor de sluiting van de zeewering van Maasvlakte 2, is goed te zien da...