Rotterdam, nog steeds Europa’s grootste haven, kent een nieuw paradepaardje in de vorm van de Tweede Maasvlakte. De nieuwe containerterminals – de snelste van de wereld – gaan binnenkort draaien, maar zorgen ook voor sociale onrust. En hoe loopt de juridische strijd tussen ECT en het havenbedrijf af?
Interne baan MV2 stuk dichterbij
De kans is groot dat Havenbedrijf Rotterdam een interne baan op de Maasvlakte voor de uitwisseling van containers tussen ...
Canon naar Maasvlakte
Fotogigant Canon ontwikkelt in samenwerking met logistiek dienstverlener Nippon Express een Europees distributiecentrum o...
‘Vuile’ vrachtwagen langer welkom op Maasvlakte
Pas vanaf 1 oktober volgend jaar worden op de Maasvlakten 1 en 2 vrachtwagenchauffeurs beboet die zich niet aan de milieu...
‘Interne baan Maasvlakte moet’
Havenbedrijf Rotterdam moet zorgen voor de aanleg van een interne baan tussen alle containerterminals op Maasvlakte 1 en ...
‘Goedkopere’ Maasvlakte vandaag geopend
De aanleg van de tweede Maasvlakte in Rotterdam heeft 150 miljoen euro goedkoper uitgepakt dan in 2006 was begroot. Daarn...
‘Nu oude havengebied up-to-date maken’
De aanleg van de tweede Maasvlakte was een van de grootste landwinningsprojecten ter wereld, vergelijkbaar met projecten ...
Ook waterdichte controle buitenlandse trucks op Tweede Maasvlakte
Buitenlandse vrachtauto's die straks de Tweede Maasvlakte op willen, moeten zich voorafgaand laten registreren bij de Rij...
Eerste deel Maasvlakte 2 opgeleverd (+foto’s)
Aannemingsconsortium Puma (Boskalis/Van Oord) heeft woensdag de eerste fase van Maasvlakte 2 aan opdrachtgever Havenbedri...
Maasvlakte 2 per 22 mei open
Het Havenbedrijf Rotterdam stelt op 22 mei Maasvlakte 2 officieel open voor het scheepvaartverkeer.
Een woordvoerder noem...
Eerste kranen op Maasvlakte 2
De ‘mijlpalen’ op Maasvlakte 2 volgen elkaar nu in hoog tempo op: APMT heeft zojuist de twee eerste containerkranen v...