Rotterdam, nog steeds Europa’s grootste haven, kent een nieuw paradepaardje in de vorm van de Tweede Maasvlakte. De nieuwe containerterminals – de snelste van de wereld – gaan binnenkort draaien, maar zorgen ook voor sociale onrust. En hoe loopt de juridische strijd tussen ECT en het havenbedrijf af?
Spoorvervoer
DistriRail wil diensten Rotterdam-Duisburg verder uitbreiden
DistriRail wil de frequentie van zijn goederendienst over het spoor tussen de Rotterdam en Duisburg verder opvoeren. Duis...
Rotterdam
MSC: ‘eerste commerciële gebruiker Maasvlakte 2’
De 'MSC Ludovica' is het eerste containerschip dat ‘commercieel is behandeld' op de nieuwe terminal van APMT op de Rott...
Maasvlakte
Fors pakket MSC naar APMT
MSC verlegt de afhandeling van zijn Oost/West-diensten binnen Rotterdam van ECT naar APM Terminals.
Dat heeft directeur T...
TLN: vraag tijdig ontheffing aan voor Maasvlakte
Vervoerders die straks een ontheffing nodig hebben om de Maasvlakte op te mogen, dienen deze nu snel aan te vragen.
Post-Kogeko opent standplaats op Maasvlakte
Post-Kogeko Logistics betrekt in de haven van Rotterdam een eigen vestiging voor de aansturing van het containevervoer va...
Truckers verwelkomen ‘MV2’
Het zeecontainervervoer over de weg juicht de Tweede Maasvlakte toe. Er breekt een ‘heel nieuw tijdperk aan’, met min...
MV2: Het aftellen is begonnen
Nog een maand of twee. Dan gaan de containerkranen op Maasvlakte 2 draaien, ruim zes jaar na de start van de aanleg van h...
Overslag op Tweede Maasvlakte al begonnen
De containerterminals op de Tweede Maasvlakte gaan weliswaar pas eind dit jaar open, toch is de eerste commerciële ladin...
Maasvlakte-terminal gaat eerder draaien
APMT wil het eerste ‘commerciële schip’ op zijn nieuwe terminal op Maasvlakte 2 al op 1 september kunnen behandelen,...
Servicehaven bij Maasvlakte 2
Maasvlakte 2 wordt voorzien van een servicehaven, waar havendiensten als het Loodswezen, de Roeiers en de Zeehavenpolitie...