Rotterdam, nog steeds Europa’s grootste haven, kent een nieuw paradepaardje in de vorm van de Tweede Maasvlakte. De nieuwe containerterminals – de snelste van de wereld – gaan binnenkort draaien, maar zorgen ook voor sociale onrust. En hoe loopt de juridische strijd tussen ECT en het havenbedrijf af?
Tweede Maasvlakte: Verliezers zullen nog lang geduld moeten hebben
Van veertien kandidaten naar zes, naar vier, naar twee. Voor het eerst heeft het Havenbedrijf Rotterdam een grote termina...
Tweede Maasvlakte: DP World krijgt eigen plek
Met het consortium Rotterdam World Gateway haalt het havenbedrijf een nieuwe terminal operator binnen en bindt het vier r...
Tweede Maasvlakte: ECT-klanten kiezen voor nieuwe terminal
Rotterdam kiest op de Tweede Maasvlakte voor trouwe klanten. De meeste lijndiensten die zij aanbieden, lopen de Maashaven...
Tweede Maasvlakte: Rotterdam akkoord met plannen
De Rotterdamse gemeenteraad heeft donderdag de voorlopige plannen voor de Tweede Maasvlakte goedgekeurd.
Video op deze website
Tweede Maasvlakte: Containers zo veel mogelijk over water en spoor
Het containervervoer op de Tweede Maasvlakte moet zoveel mogelijk over water en spoor lopen. Dat hebben verkeersminister ...
Tweede Maasvlakte: Definitief besluit Tweede Kamer
De Tweede Kamer stemt op 10 oktober definitief in met de aanleg van de Tweede Maasvlakte.
Tweede Maasvlakte: APM-terminal in 2014 open
Het eerste deel van de terminal die APM Terminals op de Tweede Maasvlakte gaat aanleggen, moet uiterlijk in 2014 in bedri...