De containerterminals zijn in een felle concurrentiestrijd met elkaar gewikkeld, zowel lokaal als wereldwijd: wie is de snelste en productiefste?
Overslag in Zeeland op niveau 2008
De Zeeuwse havens hebben dit jaar 33 miljoen ton goederen overgeslagen. Dat is een groei van 15 procent ten opzichte van ...
Laatste kans voor de WTC
Zeeland Seaports vecht voor een laatste kans voor de Westerschelde Container Terminal. Nog twee maanden te gaan.
‘Graag nog een terminal aan diep water erbij’
Stuwadoor Rhenus Port Logistics groeit als kool in de Rotterdamse Waalhaven. Het bedrijf zou zelfs graag een nieuwe termi...
Terminals zien versnippering
De meeste inlandterminals worden nog lang niet ten volle benut, is een van de constateringen in onze terminal-enquête. T...
Snel dozen hozen met Shore Tension
Bedacht om het los slaan van schepen te voorkomen, lijkt zich een veel grotere markt voor de Shore Tension af te tekenen.
‘Trimodaliteit is echt noodzakelijk’
Een bargeterminal, twee railterminals en een groot logistiek bedrijf. Het is niet genoeg. Wil Versteijnen, directeur van ...
Brabantse terminals bundelen krachten
De Barge Terminal Tilburg, de Oosterhout Container Terminal, ROC Waalwijk en de Inland Terminal Veghel gaan door samenwer...
Een beetje Schiphol aan het IJ
Schiphol krijgt met het nieuwe SCS Multiport in de Amsterdamse haven zijn eerste binnenvaartterminal. 'Noem ons maar cont...
Containerterminals en congestie
Goed nieuws: de congestieproblemen op de containerterminals zijn voorlopig van de baan. Slecht nieuws: overcapaciteit is ...
Tweede Maasvlakte: Vechten om containers
De aanleg van de Tweede Maasvlakte was nog niet begonnen, of de containervaart stortte in. De ongebonden rederijen hebben...