De containerterminals zijn in een felle concurrentiestrijd met elkaar gewikkeld, zowel lokaal als wereldwijd: wie is de snelste en productiefste?
Terminal voor ammoniakwater breidt uit
OCI Terminal Europoort investeert twee miljoen euro in uitbreiding van de capaciteit van zijn opslag- en verlaadinstallat...
Combi-terminal Esbjerg zoekt operator
De Deense haven van Esbjerg zoekt een private operator voor de nieuwe combi-terminal. De terminal van 48.000 vierkante me...
Post-Kogeko opent standplaats op Maasvlakte
Post-Kogeko Logistics betrekt in de haven van Rotterdam een eigen vestiging voor de aansturing van het containevervoer va...
Trucker moet zelf kniptang meebrengen naar Zeebruggge
Wegvervoerders die containers van en naar de haven van Zeebrugge vervoeren, dienen hun chauffeurs voortaan een kniptang m...
DP World begint aan uitbreiding terminal Luik
DP World heeft alle aandelen van Euroports in Trilogiport, de containerterminal van Luik, overgenomen. Er zijn plannen de...
Rotterdam houdt vast aan Russische olieterminal
De gemeente Rotterdam houdt vast aan de vergunning voor de aanleg van de Russische olieterminal Shtandart TT in Europoort...
Nordfrost wil lagere pacht in Jade-Weser-Port
Nordfrost wil een korting op de pacht die het betaalt voor de grond waarop zijn koel- en vrieshuis in Jade-Weser-Port sta...
Vijftien Vopak-terminals in de etalage
Vopak gaat ongeveer vijftien kleinere terminals van zijn huidige wereldwijde netwerk van 79 terminals verkopen. Dat heeft...
La Poste investeert in binnenvaart
La Poste, het Franse staatspostbedrijf, investeert de komende drie jaar 100 miljoen euro in intermodaal vervoer. Het gaat...
Aandeel ‘natte’ overslag haven Wenen neemt toe
In de haven van Wenen is de overslag van containers van en op binnenschepen vorig jaar 10% gegroeid. De 'natte overslag' ...