De kernramp in Japan zorgde voor containers met een te hoge dosis straling. Hoe groot zijn de gevaren nu eigenlijk voor personeel op schepen, in havens, in het achterlandvervoer en in magazijnen? Wat doet de overheid? Hoe waterdicht zijn de controles? Wat kunnen bedrijven in de logistieke keten doen om risico’s te minimaliseren?
Container met licht verhoogde straling in Zeebrugge
In Zeebrugge zijn gisteren sporen van licht verhoogde straling gemeten op een container afkomstig uit Japan die in Maleis...
Controles van Japanse schepen verlengd
Het Havenbedrijf en de stuwadoors in de Rotterdamse haven blijven in elk geval tot 15 mei stralingsmetingen doen bij alle...
Japanse containers veilig (+video)
De eerste containers die donderdag sinds het kernongeval vanuit Japan aankwamen in Nederland, zijn niet radioactief besme...
Kamervragen over beƫindiging controles containergassen
De Tweede Kamer wil van staatssecretaris Joop Atsma (Infrastructuur en Milieu) weten waarom hij de extra controles op gif...
Eerste Japanse schip loopt Rotterdam binnen
Het eerste schip dat na het kernongeval in Fukushima vanuit Japan naar Nederland is vertrokken, is donderdagochtend de Ro...
Eerste containerschip uit Japan arriveert
De 'Carsten Maersk' is deze week het eerste containerschip uit Japan van na de tsunami dat in de Rotterdamse haven arrive...