De banden tussen het Midden-Oosten en India en Pakistan zijn nauwer dan we in het Westen geneigd zijn te denken. Er is een omvangrijke handelsstroom tussen beide werelddelen, en met name de Golfstaten ontwikkelen zich tot een hub met enorm veel potentieel.
Nieuwe Indische haven strikt Maersk Line
Na CMA CGM gaat nu ook Maersk Line schepen sturen naar de pas geopende containerterminal in de Indische haven Hazira.
Haz...
Nationale staking in India legt transportsector plat
In India verstoort een nationale staking transport, banken en industrie.
De vakbonden riepen op tot staking uit protest t...
Zim start weer met rechtstreekse dienst op India
De Israƫlische rederij Zim blijft actief tussen Europa en India via een nieuwe allocatie op de IOS-dienst van de Duitse ...
Nieuw groot transportbedrijf in de steigers
De Duitse Kieserling Holding, onder andere eigenaar van EKB Container Logistik, gaat op 1 januari 2013 fuseren met de Ind...
Tariefverhoging Hanjin covert ook Midden-Oosten
De Zuid-Koreaanse rederij Hanjin Shipping volgt het voorbeeld van een aantal andere grote containerrederijen om de Aziati...
Nieuwe containerterminal in Nhava Sheva voorlopig van de baan
De havenautoriteit van JNPT, India's grootste containerhaven, heeft in een boze reactie aan PSA International laten weten...
Maersk Line stopt bediening van Iran
De Deense rederij Maersk Line accepteert geen lading meer voor Bushehr in Iran. De Denen bedienden die haven via een onaf...
India voert AEO-programma in
De Indiase douaneauroriteit CBEC heeft nu ook een programma ingevoerd voor de erkenning van Authorised Economic Operators...
Ook legaal transport naar Iran is moeilijk
Vervoerders die producten willen vervoeren naar of via Iran, worden hierbij niet geholpen door Nederlandse banken, ook al...
Hoyer breidt vloot gascontainers flink uit
Hoyer heeft 200 tankcontainers voor het vervoer van gassen aan zijn vloot toegevoegd.
De containers zijn bestemd voor de ...