Landen in Latijns-Amerika en de Cariben staan niet bekend om hun stabiliteit, maar zeker Brazilië is een economische grootmacht aan het worden.
Braziliaanse dokwerkers willen staken op 19 maart
Braziliaanse havenarbeiders hebben een nationale havenstaking gepland op 19 maart, uit protest tegen de privatiseringspla...
Maersk mijdt Panamatol
De hoge tol van het Panamakanaal heeft Maersk Line mede doen besluiten om een groot deel van het vervoer van Azië naar d...
Infrastructuurprobleem in Brazilië dreigt te ontsporen
Er moeten kolossale bedragen gepompt worden in de Braziliaanse transportinfrastructuur, maar slechts een fractie daarvan ...
Lufthansa Cargo maakt extra tussenstop in Mexico
Lufthansa maakt op de bestaande vrachtdienst naar de VS en Mexico een extra vrachtstop in Guadalajara. 500 kilometer ten ...
Groei om jaloers op te zijn
De Latijns-Amerikaanse economie had vorig jaar last van een groeivertraging. De vooruitzichten voor het lopende jaar zijn...
Nederlanders actief in nichemarkt
Nederlandse vervoerders blazen een behoorlijke partij mee in het vervoer op het Caribische Gebied, maar houden zich meest...
Traditionele reefers houden stand
Latijns-Amerika is een belangrijke laadregio voor gespecialiseerde reeferschepen. Hun eigenaars zien de tarieven dit jaar...
Geen groeimarkt meer voor containerrederijen
Na jaren van grote groei, krimpt het ladingaanbod van en naar Latijns-Amerika. De rederijen hebben vorig jaar al ingegrep...
Breder Panamakanaal pas in juni 2015 open
De bouw van grotere sluizen voor het Panamakanaal loopt vertraging op. Het zal nog tot juni 2015 duren voordat het kanaal...
Nieuwe ronde tariefverhogingen bij CMA CGM
De Franse rederij CMA CGM heeft deze week tariefaanpassingen aangekondigd voor exportlading naar Latijns-Amerika en het M...