De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Europoort
Stena: grotere schepen op Harwich
Stena Line vergroot begin volgend jaar de vrachtcapaciteit op de route Europoort - Harwich met 20%.
Thermphos-terrein
Kramer wil shortseaterminal in Vlissingen
De Rotterdamse Kramer-groep wil een shortsea containerterminal ontwikkelen aan de rand van het Thermphos-terrein in de ha...
Shortsea
Swedish Orient: enorme ladinggroei Göteborg-Zeebrugge
Swedisch Orient Line (SOL) vervoerde in de eerste helft van dit jaar 88% meer vracht voor derden op de route Göteborg-Ze...
Wegvervoer
Ferry Cuxhaven-Brunsbüttel hervat
De ferrydienst tussen Cuxhaven en Brunsbüttel, die begin maart werd onderbroken door financiële moeilijkheden, is herva...
Weg- En Spoorvervoer
Scandlines hekelt financiering Fehmarnbelttunnel
Scandlines, de ferrymaatschappij met diensten tussen Puttgarden en Rødby, voorziet dat de nieuwe Fehmarnbelttunnel tusse...
Ferry's
Meer verstekelingen al in Nederland betrapt
Het aantal asielzoekers dat als verstekeling vanuit Nederland het Verenigd Koninkrijk probeert te bereiken daalt.
Weg- En Spoorvervoer
Vertraging Fehmarnbelttunnel zou meevallen
Al in 2020, dus met slechts een halfjaar vertraging, kan de aanleg van de Fehmarnbelttunnel tussen Noord-Duitsland en Den...
Wegvervoer
Stena vaker tussen Travemünde en Letland
Stena Line voert de frequentie van zijn ferrydienst tussen Travemünde en het Letse Liepaja op tot vijf vertrekken per we...
Ro/ro
Flota Suardiaz verbindt Zeebrugge met Tanger
De Spaanse rederij Flota Suardiaz verzorgt vanaf begin april een wekelijkse lijndienst met sterk ro/ro-karakter tussen de...
Scheepvaart
Rhenus neemt groot belang in Arkon Shipping
Rhenus heeft een belang genomen van 40% in shortsearederij Arkon Shipping. Arkon beheert een vloot van 120 schepen in de ...