De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Finnlines verbindt Zeebrugge met Bilbao
De Grimaldi-dochter Finnlines breidt de bestaande dienst tussen Finland en Spanje uit met een southbound aanloop in Zeebr...
Nieuwe ro/ro-carrier op Europese markt
De Singaporese rederij Ro Ro Line begint in maart een lijndienst tussen Europa, Oost-Afrika en het Verre Oosten met vier ...
P&O Ferries verhoogt capaciteit op Ierse Zee
Nu DFDS Seaways geen veerdiensten over de Ierse Zee meer onderhoudt, verhoogt P&O Ferries de capaciteit van de dienst...
Amsterdam verliest ro/ro-dienst van Delmas
De Franse rederij Delmas vermindert het aantal ingezette conro’s tussen Noord-Europa en West-Afrika.
Er blijven er nog ...
Scandlines wijzigt netwerk
De afgelopen maanden werd een aantal Baltische ro/ro-diensten gestaakt, waarna andere rederijen weer nieuwe initiatieven ...
Shortsea zit weer in de lift
Hogere wegvervoertarieven maken shortsea weer aantrekkelijker. Het aantal bestemmingen dat vanuit Rotterdam kan worden be...
Autovoorraden weer aangevuld
De autoverkoop gaat wereldwijd duidelijk weer in stijgende lijn, maar dat betekent niet noodzakelijk meer lading voor de ...
WWL ziet het groen
Wallenius Wilhelmsen Logistics (WWL) wil tegen 2020 een CO2-neutrale autoterminal 2 exploiteren. Twintig jaar later moet ...
Ferry-reders overwegen schaalvergroting
De ferrysector staat voor een paar enorme uitdagingen, die de kostprijs van het ro/ro-vervoer (te) fors kunnen laten stij...
Grote verschillen ferrymaatschappijen en shortseavervoerders
Europese veerdiensten zijn per definitie shortsea-diensten, maar toch blijven er belangrijke verschillen tussen ferrymaat...