De ferry-, shortsea- en ro/ro-sector heeft een harde dobber aan de nieuwe, strenge normen voor de uitstoot van stikstof en zwavelstof, zodat ze duurdere brandstof moeten gebruiken. Ze rekenen hier (flinke) toeslagen voor, maar of de verladers dat allemaal zullen slikken?
Franse veerboot met kerst in Antwerpen
De Franse rederij Britanny Ferries probeert Britten te verleiden om de kerstdagen op zee en in Antwerpen door te brengen....
Cobelfret start roro-dienst naar Portugal
De Belgische rederij Cobelfret accepteert voortaan ook trailers voor zijn wekelijkse shortsea dienst tussen Rotterdam en ...
Scandlines geheel in handen van 3i
Investeringsmaatschappij 3i is geheel eigenaar geworden van Scandlines. Het heeft het belang van 49% van Allianz Capital ...
Snelste ferry ter wereld in de vaart
De Argentijnse presidente Christina Fernandez de Kirchner heeft vorige week in Buenos Aires de snelste ferry ter wereld g...
Kombiverkehhr start spoor/ferrydienst op Griekenland
Kombiverkehr begint op 7 oktober een spoor/ferrydienst naar Griekenland en Turkije.
De gecombineerd-vervoeroperator onder...
Nieuwe Noorwegendienst Samskip
Samskip Multimodal begint volgende week een wekelijkse shortseadienst tussen Rotterdam en de westkust van Noorwegen.
Daar...
3i verwerft controle over Scandlines
Allianz Capital Partners heeft bevestigd dat het zijn participatie in Scandlines wil verkopen aan de andere aandeelhouder...
Spoorferry Sassnitz-Klaipeda uit de vaart
De spoorferry tussen Sassnitz op het Noord-Duitse eiland RĂ¼gen en Klaipeda in Litouwen staakt de dienst.
Reder DFDS Seaw...
Forse groei van ferryverkeer in Dover
In de eerste helft van dit jaar zijn er in de Britse haven Dover 9.453 aankomsten geweest van veerboten uit Frankrijk. Da...
Britse NMa: Eurotunnel moet ferrydienst staken
De Britse mededingingsautoriteit, heeft bepaald dat Eurotunnel met zijn ferrydienst onder de naam MyFerryLink over een ha...