Om de zoveel jaar is het crisis in de wereld. Deze keer is het geldstelsel geïnfecteerd door zogenoemde ‘rommelhypotheken’. De gevolgen zijn in de hele economie merkbaar. Zieke bedrijven gaan een moeilijke tijd tegemoet, maar ook gezonde bedrijven zijn niet veilig. Ook de transportsector zal voelen dat het duurder en moeilijker wordt om nieuwe initiatieven en bedrijven te financieren.
Regering ergert transportsector
De kredietcrisis begon in de VS, overspoelde de rest van de wereld en mondde tenslotte uit in de diepste recessie sinds d...
Depressief? Lees dit jaar vooral geen kranten
Geef de crisis maar de schuld. De recessie geeft wankele transportbedrijven het laatste zetje.
Springen over de crisiskloof
Het Belgisch wegvervoer komt versterkt uit de crisis. Jawel, maar eerst wordt het kaf van het koren gescheiden.
Al een jaar steeds somberder
De crisis heeft het wegvervoer de afgelopen maanden in volle hevigheid getroffen. Vervoerders werken soms onder kostprijs...
Faillissementen onvermijdelijk als crisis lang duurt
Alarmerende berichten uit de Nederlandse zeescheepvaart. Maar de omvang van de problemen verschilt sterk per rederij.
Crisis treft chemievervoer hard
De zeer cyclische chemiesector is hard getroffen door de recessie. LyondellBasell, het derde chemieconcern ter wereld, he...
Psst, chauffeur nodig?
Wegvervoerders zijn de beste conjunctuurvoorspellers. Tegelijk de slechtste, want zo hoog als ze begin vorig jaar van de ...
Crisis versterkt noodzaak tot specialisatie
Wie wint bij de recessie? Bedrijven met vet op de botten. Die hebben de tijd om het uit te zingen en een strategie te bed...
De recessie geeft vernieuwers vleugels
Niet alle ‘oude’ bedrijven zijn na de recessie nutteloos geworden. Niet alle vernieuwers zullen tot de overlevers beh...
Nederlandse expediteurs niet heel bezorgd over crisis
Ook expediteurs gaan de economische tegenwind voelen. Maar de sector is minder kwetsbaar dan andere in het vervoer.