Om de zoveel jaar is het crisis in de wereld. Deze keer is het geldstelsel geïnfecteerd door zogenoemde ‘rommelhypotheken’. De gevolgen zijn in de hele economie merkbaar. Zieke bedrijven gaan een moeilijke tijd tegemoet, maar ook gezonde bedrijven zijn niet veilig. Ook de transportsector zal voelen dat het duurder en moeilijker wordt om nieuwe initiatieven en bedrijven te financieren.
Wacht de volgende crisis niet af
In crisistijd denkt elke ondernemer: ik heb een probleem. Maar je leverancier en je klant heeft het ook. Los het samen op...
Economisch dal heel lang en diep
Een stabilisatie van de transportmarkt is alles waarop de transportsector dit en volgend jaar kan hopen, verwacht transpo...
‘Niemand is omgevallen in 2008′
De Nederlandse luchtvrachtexport (IATA) is vorig jaar met 35 miljoen euro gekrompen naar 328 miljoen, terwijl er 20 miljo...
Bang voor een tweede klap
De recessie is nog lang niet over. Logistieke ondernemers zijn nog uiterst terughoudend bij hun beoordeling van de econom...
De krimp voorbij, en nu omhoog
De crisis ‘bodemt uit’, in economentaal. Sommige bedrijfstakken zitten nog in zak en as, maar hier en daar is herstel...
Minder afvaarten op Rusland
Tot eind vorig jaar was Rusland voor de lijnvaart een snel groeiende markt. Intussen heeft de crisis ook hier toegeslagen...
Lijnvaart likt haar wonden
De crisis zal de lijnvaart nog lange tijd in een wurggreep houden. Een te groot orderboek staat het herstel in de weg.
Crisis heeft nauwelijks vat op luchtvracht
De crisis lijkt slechts een lichte verkoudheid voor de luchtvrachtvervoerders in het Golfgebied. De afname in het vrachtv...
Is de crisis al voorbij?
Wisselend bewolkt, veel buien, en hier en daar een zonnestraaltje. Er zijn aanwijzingen dat de crisis afneemt, maar wat z...
Nog 9 maanden tot 2010
Nu weten we het wel: 2009 is een historisch slecht jaar voor de economie en dus voor de transportsector. Laten we maar va...