Om de zoveel jaar is het crisis in de wereld. Deze keer is het geldstelsel geïnfecteerd door zogenoemde ‘rommelhypotheken’. De gevolgen zijn in de hele economie merkbaar. Zieke bedrijven gaan een moeilijke tijd tegemoet, maar ook gezonde bedrijven zijn niet veilig. Ook de transportsector zal voelen dat het duurder en moeilijker wordt om nieuwe initiatieven en bedrijven te financieren.
Bijna iedereen is er nog
Het slechte nieuws: in geen tijden was de markt zo beroerd. Het goede nieuws: tot nu heeft vrijwel iedereen het overleefd...
2009 somber jaar voor expediteurs
Minder lading, minder werk, minder omzet. Ook expediteurs zuchten onder de crisis. Wat blijft, is de ruimte voor individu...
Crisis in voordeel grote expediteur
De grote expediteurs komen de crisis wel door. Niet zonder kleerscheuren, maar wel met zicht op nog betere resultaten.
Stilstaande truck is groot taboe
Er staan veel trucks stil in Nederland maar daar praat je als vervoerder niet over. Andere bedrijven hoeven niet te weten...
Oost-Europa
De crisis gaat ook niet aan Oost-Europa voorbij. Europese truckbouwers verkochten in het tweede kwartaal welgeteld 9 truc...
ICT in tijden van crisis
Wegvervoerders blijven investeren in ict, ondanks de crisis. Maar volgend jaar kunnen de leveranciers het nog veel drukke...
Transportsector somber over herstel
Ruim 65 procent van de wegtransporteurs en logistieke dienstverleners ziet nog geen herstel van de markt. Dat blijkt uit ...
Vrachtenmarkt stabiliseert zich
Wegvervoerders worden iets optimistischer. De markt kan dit jaar wat aantrekken, de crisis is achter de rug, denken verui...
Voorzichtig opkrabbelen uit het diepe dal
Wegvervoer pikt vaak de eerste tekenen op van economisch herstel, in tijden van zware recessie. Drie Venlose logistieke d...
‘Luchtvrachtsector moet eigen boontjes doppen’
De Nederlandse luchtvrachtsector kijkt tevergeefs naar KLM Cargo om de haperende luchtvrachtmotor weer aan te zwengelen. ...