In de transportsector wordt flink aan de weg getimmerd om het milieuvriendelijker te maken. Neem bijvoorbeeld het gebruik van LNG en CNG in het wegvervoer, of de zwavel- en stikstofnorm om de scheepvaart schoner te maken. In dit dossier een overzicht van deze veelzijdige problematiek.
Heinz en Nabuurs gaan ‘samenwonen’ in Nijmegen
Logistiek vastgoedontwikkelaar bouwt voor H.J. Heinz en vervoerder Nabuurs in Nijmegen een 40.000 vierkante meter groot d...
Binnenvaart wil objectieve standaard voor meting emissies
Er moet een objectieve Europese standaard komen voor de meting van de uitstoot van roet en fijnstof door binnenschepen.
D...
Voorman Duitse Groenen: geef ecocombi kans
De Duitse Groenen lijken nu ook de voordelen van de ecocombi onder ogen te zien. Een prominent lid van Bündnis 90/die Gr...
Baksteenfabrikant bouwt in Haaften eigen kademuur
Baksteenfabrikant Wienerberger bouwt in Haaften een eigen kademuur voor het vervoer met binnenschepen van bastenen bestem...
Deudekom zet elektrische verhuiswagen in
Deudekom Verhuizingen in Amsterdam heeft een volledig elektrisch aangedreven verhuiswagen in gebruik genomen.
Volgens dir...
Groupagenetwerk gaat CO2-uitstoot precies berekenen
System Alliance Europe heeft zich aangesloten bij het Eco TransIT World Initiative (EWI).
Het EWI is een onafhankelijk pl...
‘Gouden’ Green Award alleen voor zeer schone binnenschepen
Green Award, het programma voor de verduurzaming van de zee- en binnenvaart, gaat voortaan binnenschepen in verschillende...
Binnenvaart is kampioen in Zeeuwse havens
De binnenvaart is de kampioen in het achterlandvervoer van en naar de Zeeuwse zeehavens. Binnenschepen nemen 51% van al d...
Duitse tol personenauto’s gaat 2016 in
De tol voor personenauto's in Duitsland wordt begin 2016 ingevoerd en kost 100 euro per jaar. Hij krijgt de vorm van een ...
Eerste LNG-container voor trucks geladen in Rotterdam
Rolande LNG en Titon LNG hebben in Nederland voor het eerst een 45-voets container met vloeibaar aardgas geladen voor geb...