Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
‘Duitsland moet extra investeren in onderhoud bruggen’
Duitsland moet tussen nu en 2016 een extra bedrag van 2,75 miljard euro steken in het onderhoud van bruggen.
Er is veel a...
Bremen doet misschien toch mee met proef ecocombi
De SPD in Bremen wil dat deze stad toch meedoet aan de proef in Duitsland met de ecocombi.
De senator (wethouder) van eco...
Gebruikers Duits spoor niet blij met prijsverhogingen
De gebruikers van het Duitse spoor zijn niet te spreken over de aanpassingen die DB Netz met haar SNB 2013 vanaf april 20...
Noordrijn-Westfalen moet vaarwegen moderniseren
Noordrijn-Westfalen kan het aandeel binnenvaart in het totale vervoer nog verhogen door sluizen te verlengen en bruggen t...
Plan om Duitse tol uit te breiden naar lichte vrachtauto’s
De Duitse regeringspartij FDP doet het voorstel de kilometerheffing voor vrachtverkeer uit te breiden.
Voortaan zouden oo...
Deutsche Bahn naar twee miljard brutowinst
Deutsche Bahn verwacht dit jaar een bedrijfsresultaat voor rente en belastingen van twee miljard euro behalen.
Dat zegt t...
Ecocombi-proef pas volgend jaar
De proef met de ecocombi in Duitsland begint volgend jaar na Pasen.
Dat heeft verkeersminister Peter Ramsauer laten weten...
Berlijn weigert netbeheer van Deutsche Bahn af te splitsen
De Duitse regering wil niets weten van afsplitsing van het beheer van het spoorwegnet van Deutsche Bahn.
Dat heeft verkee...
Duitse deelstaten houden proef met ecocombi niet tegen
De verkeersministers van de Duitse deelstaten houden de proef met de ecocombi in Duitsland, die deze herfst moet beginnen...
Extra geld voor opknapbeurt Kieler-kanaal
Duitsland trekt geld uit voor een grondige opknapbeurt van het Noord-Oostzee-kanaal ('Kieler-kanaal') door Sleeswijk-Hols...