De cargadoor, een beroep dat ver teruggaat in de tijd, is de nog immer onmisbare schakel tussen rederij en verlader.
Tristar verlaat scheepvaart
Rederij Tristar Shipping houdt ermee op.
Twee maanden geleden werden twee schepen van de shortsearederij geveild, de 'Blu...
Vroon levert schip aan Maersk
Maersk Line heeft het nieuwbouwschip 'Istrian Express' van de Nederlandse rederij Vroon gecharterd.
Het schip werd vorige...
Netelenbos (KVNR): ‘Druk op scheepseigenaren neemt toe’
Dit jaar is een beslissend jaar voor veel Nederlandse scheepseigenaren.
Door de gedaalde charterprijzen en de waardedalin...
Garantie op stipte aankomst
Rotterdam is een van de drie Europese havens waar Maersk Line het nieuwe product Daily Maersk aanbiedt. Reden voor een ge...
Goede contacten leveren contracten op
De Antwerpse scheepvaartagent TRS heeft dit jaar een vierde principaal kunnen vinden en is nu ook actief in de markt van ...
Zoveel is duidelijk: cargadoors moeten knokken
De voortdurend afkalvende tarieven in het containervervoer bezorgen lijnvaartagenten de meeste hoofdbrekens.
Dat blijkt u...
‘Agenten goedkoper dan eigen kantoren’
Het leven van een cargadoor is onzeker. Slavenburg & Huyser verloor vorig jaar zijn principalen Senator en Contaz. De...
Nieuw elan in Antwerpen
De crisis heeft de Antwerpse scheepvaartagenten en de andere leden van de Antwerpse havengemeenschap dichter bij elkaar g...
Cargadoorsenquête 2010: Hoe houdbaar is het herstel?
De crisis voorbij? De Nederlandse scheepvaartagent ziet wel dat het beter gaat, maar juicht niet te vroeg, zo laten ze bl...
Cargadoors eisen meer inspraak
De Vereniging van Rotterdamse Cargadoors (VRC) heeft moeite om financieel gezond te blijven, omdat ze steeds minder finan...