Er is veel onduidelijk over hoe verladers en transporteurs het beste kunnen omgaan met giftige gassen en dampen in containers. Nieuwsblad Transport en EVO hebben een handboek gemaakt. Meer informatie vindt u in dit dossier.
Veiligheid moet beter bij lossen zeecontainer
Meer bedrijven zouden zich moeten houden aan regels voor het veilig lossen van geïmporteerde zeecontainers.
Vorig jaar l...
Zo komt gas in containers
Giftige gassen die wij hier in containers aantreffen, komen wel ergens vandaan. Uit vreselijke fabrieken met deplorabele ...
‘Elke tweehonderdste container levensbedreigend’
De Duitse Professor Xaver Baur wijst op de gevaren van containergassen. ‘De container enkele uren laten luchten, daar i...
Informatiebijeenkomst Gassen in containers
EVO en TLN organiseren in samenwerking met Gasmeetstation - Vat Logistics op de Maasvlakte een informatiemiddag over gass...
‘Brussel ruikt nog geen containergas’
De Europese Commissie plant op korte termijn geen initiatieven om werknemers te beschermen tegen schadelijke gassen in ze...
Achtung! Dicke Luft!
De Duitse DVZ, een zus van Nieuwsblad Transport, publiceerde bijgaand verhaal in december 2009. De Duitse douane vindt da...
Video: Symposium containergassen
Hoe groot de problemen precies zijn, hoe gevaarlijk de dampen werkelijk zijn en hoe we de situatie onder controle moeten ...
Symposium 29 maart: Veilig omgaan met containergassen
Nieuwsblad Transport organiseerde op 29 maart 2010 het symposium Veilig omgaan met containergassen. Er werd levendig gedi...
Slachtoffer legt het vaak af tegen verzekeraar
Werknemers die zijn blootgesteld aan giftige gassen, hebben vaak een lange juridische weg te gaan.
Kom ook naar het symposium Veilig omgaan met containergassen
Maandag 29 maart in het Scheepvaart- en Transportcollege te Rotterdam: het symposium Veilig omgaan met containergassen. W...