De congestie, vooral in de Rotterdamse haven maar ook elders, kost vervoerders en verladers handenvol geld. Naarstig wordt gezocht naar oplossingen om het achterlandvervoer te verbeteren. In dit dossier een overzicht van de problemen en de sectoren die erdoor getroffen worden.
Congestie: ECT gaat terug naar de discipline
Negatieve publiciteit. Jan Westerhoud kan er over meepraten. Zijn bedrijf ECT werd er het afgelopen jaar mee overladen. D...
Congestie: ‘Alleen met spreiden op te lossen’
Na de zomer komen verladers, ontvangers, diepzeereders en achterlandvervoerders in Rotterdam bijeen om oplossingen te zoe...
Congestie: Antwerpen betreurt toeslag voor de binnenvaart
Alfaport Antwerpen betreurt dat de containerbinnenvaart gelijktijdig voor Rotterdam en Antwerpen een congestietoeslag hee...
Congestie: De binnenvaart wordt het zwaarst getroffen
Door de toenemende wachttijden voor binnenschepen wordt steeds meer lading van en naar de Rotterdamse haven aangevoerd ov...
Congestie: VITO-binnenvaart heft toeslag
De leden van de Vereniging van Inland Terminal Operatoren (VITO) willen per 1 augustus een congestieheffing invoeren van ...
Congestie: Wegvervoerders willen extra kosten verhalen op verladers
De binnenvaart hanteerde ze al, wegvervoerders van zeecontainers heffen nu ook een congestietoeslag. Ze zijn het wachten ...
Congestie: Contargo voert toeslag in
Multimodale vervoerder Contargo voert een congestietoeslag in voor alle containers die in Rotterdam en Antwerpen behandel...
Congestie: Ook wegvervoer heft toeslag
Een aantal vervoerders van zeecontainers over de weg is overgegaan tot invoering van een toeslag wegens de aanhoudende co...
Congestie: Prijs terminals heeft hoogtepunt bereikt
Het optimisme over de groei in de containervaart is onverminderd groot. Voor wie horen wil, klinken er waarschuwingen dat...
Congestie: Smits presenteert plan voor haven Rotterdam
Een zespuntenplan dat de congestie in de Rotterdamse haven moet gaan oplossen is gepresenteerd door president-directeur H...