België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Vlaanderen bevriest loodsgelden tot 2014
De Vlaamse regering heeft bij monde van minister Hilde Crevits beloofd dat de loodsgelden de komende twee jaar niet meer ...
Bij slecht weer toch licht op snelwegen België
Op sommige Belgische snelwegen gaat bij zeer slecht weer het licht 's nachts toch weer aan. Dat zei minister Hilde Crevit...
Piraten schieten supertanker in brand
Piraten hebben gisteren brand veroorzaakt op een groot tankerschip in de Golf van Aden, buiten de kust van Jemen.
Het sch...
Verlichting uit op meeste Belgische snelwegen
De Belgische snelwegen gelden als de best verlichte van Europa, maar daaraan komt over twee weken een einde. Dan gaat op ...
Wallonië wil rijverbod op zondag voor trucks
De Waalse minister van Openbare Werken Benoît Lutgen heeft een nieuwe studie over het rijverbod voor vrachtwagens op zon...
België heeft geen plannen voor toelating ecocombi
België is voorlopig niet van plan langere en zwaardere vrachtautocominaties op de wegen toe te laten. Dit heeft staatsse...
Worstelen door de spaghetti
Italië herstelt zich moeizaam van de diepste recessie sinds de oorlog. Wat helpt is dat de staatsfinanciën langzaam wee...
Nieuwe eisen België wringen
In België wordt de begeleiding van exceptioneel transport niet meer door de politie, maar door de privésector verzorgd....
Antwerpse Ring nog niet rond
In 2005 koos Vlaanderen een tracé voor de Oosterweelverbinding, maar vier jaar later staat dat nog altijd ter discussie.
België zet hoog in op logistiek
Wallonië en Vlaanderen groeien als regio's steeds verder uit elkaar, maar ze hebben gemeen dat ze allebei hoog inzetten ...