België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Veel vrachtauto’s in Vlaanderen overbeladen
Tussen 2008 en 2011 is het aantal geregistreerde gevallen van overbelading van vrachtauto's in België ruim verdubbeld.
I...
Ramptrein bij Wetteren gedemonteerd
Het 'opknippen' van de zeven wagons van de ramptrein bij het Belgische Wetteren is zondag voltooid.
Dat was twee dagen ee...
Berging ramptrein Wetteren begonnen
Vrijdag is een begin gemaakt met de verwijdering van de trein met gevaarlijke stoffen die in het Belgische Wetteren in br...
OESO wil dat België rekeningrijden invoert
In haar tweejaarlijks rapport over België suggereert de OESO dat onze zuiderburen moeten overgaan tot rekeningrijden om ...
Kuehne + Nagel breidt dc in Geel uit
Kuehne + Nagel breidt zijn logistieke centrum in het Belgische Geel uit met 20.000 vierkante meter.
In een latere fase ko...
Nieuw Belgisch plan voor eigen vignet
België wil in 2016 voor alle vrachtauto's zwaarder dan 3,5 ton een jaarlijks te betalen belasting invoeren.
Dat melden B...
BBU roept op tot kalmte
Binnenvaart Branche Unie (BBU) roept zijn leden op de kalmte te bewaren en in overleg te blijven. Dit vanwege de blokkade...
Late betaling brengt één op vijf vervoerders in nood
Eén op de vijf transportbedrijven in België raakt in financiële problemen als gevolg van late betaling door opdrachtge...
Vlaanderen: Geen vrachtwagenverbod bij hevige sneeuw
Er komt voorlopig geen algemeen rijverbod voor trucks bij hevige sneeuw. Dat is de uitkomst van het overleg tussen Vlaams...
Vlaamse ecocombiproef start uiterlijk 1 juli 2014
Op z'n laatst op 1 juli 2014 start in Vlaanderen een proefproject met ecocombi's.
Sinds vorige zomer was het stil rond he...