Loonconcurrentie blijft

Commentaar

We zullen nog jarenlang moeten accepteren dat er in Europa onder andere op loonkosten wordt geconcurreerd.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Zo zou men beter gewoon cabotage terug verbieden, dan is het grootste en meest irritante probleem opgelost, namelijk het inpikken van nationale ritten door al dan niet goedkopere buitenlanders . Een gelijk nettoloon voor alle chauffeurs is zeker in Europees verband haalbaar. Maar niet bruto, een Bulgaar die 10,80 euro netto krijgt, kost 15,70 aan zijn baas. De Belg voor hetzelfde nettoloon kost 32 euro aan zijn baas. Dus twee Bulgaren met Belgisch(netto)loon voor 1 Belg. Overduidelijk !

Geplaatst door: alain tulpin op
Loonconcurrentie blijft | NT

Loonconcurrentie blijft

Commentaar

We zullen nog jarenlang moeten accepteren dat er in Europa onder andere op loonkosten wordt geconcurreerd.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Zo zou men beter gewoon cabotage terug verbieden, dan is het grootste en meest irritante probleem opgelost, namelijk het inpikken van nationale ritten door al dan niet goedkopere buitenlanders . Een gelijk nettoloon voor alle chauffeurs is zeker in Europees verband haalbaar. Maar niet bruto, een Bulgaar die 10,80 euro netto krijgt, kost 15,70 aan zijn baas. De Belg voor hetzelfde nettoloon kost 32 euro aan zijn baas. Dus twee Bulgaren met Belgisch(netto)loon voor 1 Belg. Overduidelijk !

Geplaatst door: alain tulpin op