Column – Zwijgrecht voor chauffeurs

RAAD & recht

Het Mobility Package van de EU blijft de gemoederen bezighouden. Onlangs verscheen er een vernietigend rapport over de gevolgen voor het klimaat die de terugkeerplicht voor voertuigen met zich meebrengt. Samen met de cabotagequota voor gecombineerd vervoer zou dit in 2023 gaan leiden tot 3,3 miljoen ton extra CO2-uitstoot. Ook werd de ERRU-beleidsregel gepubliceerd. Duidelijk is nu dat je als transporteur en vervoersmanager maar beter op je tellen kunt gaan passen. Het ogenschijnlijke gemak waarmee je als vergunninghouder aan de grenswaarde van het aantal strafpunten kunt komen, is reden tot zorg. De NIWO gaat het nog druk krijgen.

ILT

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Column – Zwijgrecht voor chauffeurs | NT

Column – Zwijgrecht voor chauffeurs

RAAD & recht

Het Mobility Package van de EU blijft de gemoederen bezighouden. Onlangs verscheen er een vernietigend rapport over de gevolgen voor het klimaat die de terugkeerplicht voor voertuigen met zich meebrengt. Samen met de cabotagequota voor gecombineerd vervoer zou dit in 2023 gaan leiden tot 3,3 miljoen ton extra CO2-uitstoot. Ook werd de ERRU-beleidsregel gepubliceerd. Duidelijk is nu dat je als transporteur en vervoersmanager maar beter op je tellen kunt gaan passen. Het ogenschijnlijke gemak waarmee je als vergunninghouder aan de grenswaarde van het aantal strafpunten kunt komen, is reden tot zorg. De NIWO gaat het nog druk krijgen.

ILT

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu