Column – Kip met de gouden eieren

RAAD & recht

Zal de huidige cargo-hausse in de markt voor vrachtvliegtuigen post-corona weer geheel verdwijnen? Velen, vooral de vakgenoten in het passagiersvervoer, denken dat. Met het weer op gang komen van de passage verhuist de helft van alle luchtvracht weer naar de belly van passagiersvliegtuigen, luidt de redenatie. Lijkt logisch. Maar anderzijds: belly-vracht blijft afhankelijk van en ondergeschikt aan passageroutes. En in hoeverre die routes zich qua omvang en intensiteit na de coronacrisis zullen herstellen, is nog onzeker. En van onzekerheid houden verladers niet. Zij zullen voorlopig in belangrijke mate kiezen voor de stabiliteit en betrouwbaarheid van vrachtvliegtuigen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Column – Kip met de gouden eieren | NT

Column – Kip met de gouden eieren

RAAD & recht

Zal de huidige cargo-hausse in de markt voor vrachtvliegtuigen post-corona weer geheel verdwijnen? Velen, vooral de vakgenoten in het passagiersvervoer, denken dat. Met het weer op gang komen van de passage verhuist de helft van alle luchtvracht weer naar de belly van passagiersvliegtuigen, luidt de redenatie. Lijkt logisch. Maar anderzijds: belly-vracht blijft afhankelijk van en ondergeschikt aan passageroutes. En in hoeverre die routes zich qua omvang en intensiteit na de coronacrisis zullen herstellen, is nog onzeker. En van onzekerheid houden verladers niet. Zij zullen voorlopig in belangrijke mate kiezen voor de stabiliteit en betrouwbaarheid van vrachtvliegtuigen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen