Blijft het tobben met het spoorvervoer?

Als regelmatige berijder van de A15 zie ik in de dagelijkse praktijk de mogelijke voordelen van het spoorvervoer.

Terwijl een onafzienbare rij vrachtauto’s stilstaat in de file tussen Valburg en Deil, rijdt de goederentrein met een flinke vaart over de Betuwelijn. Het lijkt er op dat het spoor de containers filevrij van en naar het Duitse achterland kan vervoeren. Helaas is de praktijk minder mooi dan hier geschetst. De maximale capaciteit van de verbinding is inmiddels bereikt. Dit ligt niet aan de Betuwelijn, maar aan knelpunten verderop naar het Duitse achterland.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Blijft het tobben met het spoorvervoer? | NT

Blijft het tobben met het spoorvervoer?

Als regelmatige berijder van de A15 zie ik in de dagelijkse praktijk de mogelijke voordelen van het spoorvervoer.

Terwijl een onafzienbare rij vrachtauto’s stilstaat in de file tussen Valburg en Deil, rijdt de goederentrein met een flinke vaart over de Betuwelijn. Het lijkt er op dat het spoor de containers filevrij van en naar het Duitse achterland kan vervoeren. Helaas is de praktijk minder mooi dan hier geschetst. De maximale capaciteit van de verbinding is inmiddels bereikt. Dit ligt niet aan de Betuwelijn, maar aan knelpunten verderop naar het Duitse achterland.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu