Rationalisaties gaan niet ver genoeg

Na de G6 Alliance en de CKYH Green Alliance zorgt nu ook de Deense marktleider Maersk Line ervoor dat er op 1 november minder capaciteit beschikbaar zal zijn tussen het Verre Oosten en Europa.

Op die datum willen de rederijen hun zeevrachten fors verhogen om de tarieferosie van de voorbije maanden te corrigeren. In mei leken de westbound tarieven nog richting 4.000 dollar all-in voor een 40’ container af te stevenen, maar intussen komen ze alweer in de buurt van 2.000 dollar.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Rationalisaties gaan niet ver genoeg | NT

Rationalisaties gaan niet ver genoeg

Na de G6 Alliance en de CKYH Green Alliance zorgt nu ook de Deense marktleider Maersk Line ervoor dat er op 1 november minder capaciteit beschikbaar zal zijn tussen het Verre Oosten en Europa.

Op die datum willen de rederijen hun zeevrachten fors verhogen om de tarieferosie van de voorbije maanden te corrigeren. In mei leken de westbound tarieven nog richting 4.000 dollar all-in voor een 40’ container af te stevenen, maar intussen komen ze alweer in de buurt van 2.000 dollar.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen