Niet alleen biedt zo’n dag kennis, inspiratie en nieuwe inzichten over het vakgebied; het is tevens een prettige manier om elkaar te ontmoeten. Een persoonlijke ontmoeting is immers essentieel voor het bouwen van vertrouwen in het zakelijke verkeer, zeker ook in de logistieke sector.

Je kunt nog zoveel met elkaar mailen, bellen, sms’en, whatsappen en linkedinnen; echt vertrouwen bouw je pas als je elkaar in de ogen kunt kijken. Dit neemt niet weg dat ik het belang van nieuwe media bepaald niet onderschat. Dat is ook een van de onderwerpen die worden behandeld op de NT-dagen. Want ook in de transportsector kunnen social media een belangrijke rol spelen in het bouwen van je imago, met name op het gebied van employer branding, oftewel: hoe zet je je bedrijf neer als aantrekkelijke werkgever?

Social Media zijn bij uitstek geschikt om te linken naar filmpjes waarin vakmensen laten zien hoe leuk het is om in deze sector te werken. NT Publishers start overigens binnenkort met het maken van televisieprogramma’s om goede vakmensen te enthousiasmeren voor de transportsector. Deze programma’s worden gemaakt in opdracht van bedrijven en worden zowel op tv uitgezonden als online geplaatst. Ook hier kan social media de kracht van deze programma’s verder versterken.

Ik hoop u allen te ontmoeten op de NT-dagen en over deze en vele andere onderwerpen verder te praten. Tot dan!

Harald Roelofs