Wie durft er nu nog schepen te bestellen?

De Griekse rederij Lomar heeft zojuist in China twee kleine containerschepen met een capaciteit van 1.100 teu besteld.

In normale omstandigheden zou zo’n order niet eens de krant halen, maar anno 2012 is het feit dat er nog nieuwe tonnage wordt besteld op zich al nieuws. Lomar is zowat de enige die het nog aandurft. De Grieken gaan ervan uit dat er over een aantal jaren een markt zal zijn voor jonge en dus zuinige schepen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Wie durft er nu nog schepen te bestellen? | NT

Wie durft er nu nog schepen te bestellen?

De Griekse rederij Lomar heeft zojuist in China twee kleine containerschepen met een capaciteit van 1.100 teu besteld.

In normale omstandigheden zou zo’n order niet eens de krant halen, maar anno 2012 is het feit dat er nog nieuwe tonnage wordt besteld op zich al nieuws. Lomar is zowat de enige die het nog aandurft. De Grieken gaan ervan uit dat er over een aantal jaren een markt zal zijn voor jonge en dus zuinige schepen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu