Zaak Mooij moet sector tot inkeer brengen

Vestigingen van westerse transporteurs in Oost-Europa bestaan soms uit niet meer dan een postbus of een kartonnen doos, zeggen vakbonden.

Ze treffen op zo’n ‘transportadres’ zelfs wel bordjes ‘verboden in te rijden voor vrachtwagens’ aan.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

we kunnen natuurlijk ook stellen dat de loonkosten van de poolse chauffeur ook te hoog zijn tov een roemeense chauffeur dus dat het de schuld van de poolse vakbond is dat de poolse chauffeur straks zijn werk kwijt raakt aan een roemeense chauffeur vervolgens raakt de roemeen zijn werk kwijt aan de bulgaar en de bulgaar aan de moldaav en zo kunnen we nog wel even doorgaan tot we kinderen van 12 jaar uit ulan baatar nemen want die zijn nog veel goedkoper . waar het omgaat is dat de loonkosten een

Geplaatst door: Loek op

Dat alles zover is kunnen komen is te danken aan de te hoge brutoloonkosten van de Nederlandse chauffeur. De Nederlandse overheid begrijpt niet dat alleen door enerzijds het nettoloon van de Nederlandse chauffeur te verhogen en anderzijds de personeelslasten op Nederlandse chauffeur drastisch te verlagen, het beroep aantrekkelijker wordt en er geen nood meer is aan Oost-Europese chauffeurs. Jammer genoeg ijvert de vakbond altijd maar voor een verhoging van brutoloon, maar zouden ze beter werk

Geplaatst door: evy op
Zaak Mooij moet sector tot inkeer brengen | NT

Zaak Mooij moet sector tot inkeer brengen

Vestigingen van westerse transporteurs in Oost-Europa bestaan soms uit niet meer dan een postbus of een kartonnen doos, zeggen vakbonden.

Ze treffen op zo’n ‘transportadres’ zelfs wel bordjes ‘verboden in te rijden voor vrachtwagens’ aan.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

we kunnen natuurlijk ook stellen dat de loonkosten van de poolse chauffeur ook te hoog zijn tov een roemeense chauffeur dus dat het de schuld van de poolse vakbond is dat de poolse chauffeur straks zijn werk kwijt raakt aan een roemeense chauffeur vervolgens raakt de roemeen zijn werk kwijt aan de bulgaar en de bulgaar aan de moldaav en zo kunnen we nog wel even doorgaan tot we kinderen van 12 jaar uit ulan baatar nemen want die zijn nog veel goedkoper . waar het omgaat is dat de loonkosten een

Geplaatst door: Loek op

Dat alles zover is kunnen komen is te danken aan de te hoge brutoloonkosten van de Nederlandse chauffeur. De Nederlandse overheid begrijpt niet dat alleen door enerzijds het nettoloon van de Nederlandse chauffeur te verhogen en anderzijds de personeelslasten op Nederlandse chauffeur drastisch te verlagen, het beroep aantrekkelijker wordt en er geen nood meer is aan Oost-Europese chauffeurs. Jammer genoeg ijvert de vakbond altijd maar voor een verhoging van brutoloon, maar zouden ze beter werk

Geplaatst door: evy op